یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۱۲:۰۶

ایران:ستون سوم همگرایی اوراسیا

ایران نه تنها از نظر راهروهای زمین BMR ، بلکه به مسیر ابریشم دریایی نیز ضروری است: بندر چابهار می تواند، به عنوان بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب به یک نقطه مهم ایران و هند تبدیل شود و بنابراین، مستقیما با جاده ابریشم مرتبط است.

به گزارش “راهبرد انرژی“، براساس نتایج این بازدید ، 20 توافقنامه در زمینه همکاری دو جانبه در عرصه های مختلف امضا شد – از کشاورزی، تجارت، گردشگری و حفاظت از محیط زیست تا مراقبت های بهداشتی، ارائه کمک به بلایای طبیعی، فرهنگ و ورزش.

مراسم امضای مشارکت جامع استراتژیک میان ایران و چین، یک رویداد مهم در زمینه چند قطبی است. پکن و تهران در حال حاضر، به طور فعال در ساخت برخی از خطوط مترو تهران، خط ریلی با سرعت بالا همکاری می کنند. آنها همچنین، دارای پروژه های انرژی مشترک هستند. به عنوان مثال، غول فن آوری چینی هواوی آماده است تا به تهران در ایجاد زیرساخت برای شبکه ارتباطات 5G کمک کند.

ایران به یکی از اعضای جدید BRICS +تبدیل می شود. تصمیم در مورد ورود آن در اجلاس بعدی در آفریقای جنوبی در آگوست سال آینده اتخاذ خواهد شد. براساس برخی برآوردهای تهران، تجارت سالانه میان ایران و چین می تواند، بیش از 70 میلیارد دلار باشد که سه برابر بیش از شاخص های فعلی است.

تمام مراکز تحلیلی چینی توجه دارند که ایران نه تنها از نظر راهروهای زمین BMR ، بلکه به مسیر ابریشم دریایی نیز ضروری است: بندر چابهار می تواند، به عنوان بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب به یک نقطه مهم ایران و هند تبدیل شود و بنابراین، مستقیما با جاده ابریشم مرتبط است.

ایران به منظور بهره مندی از توسعه ترافیک ریلی بالا تحت رهبری چین، در موقعیت ایده آل قرار دارد که آن را با بخش اعظم آسیای مرکزی (قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان) وصل می کند. این به معنای ارتباط عالی با یک گره تدارکات مهم است.

ترجمه: اداره کل رسانه های خارجی

منبع: https://www.pravda.ru/world/1802947-iran_i_kitai/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی