جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ – Friday 17 May 2024

ساعت: ۰۹:۱۷

‌تحریم صادرات نفت ایران موجب افزایش قیمت نفت خام می شود

اتخاذ تدابیر شدید علیه ایران دشوار خواهد بود،‌ چرا که این خطر وجود دارد دولت بایدن از افزایش قیمت بنزین ضربه سنگینی متحمل شود.

به گزارش “راهبرد انرژی“، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی روز 16 آوریل در واکنش به حمله ایران به اسرائیل اظهار داشت:«بدون شک با متحدان خود همکاری خواهیم کرد. روزهای آینده تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد.» وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه افزود‌، ما با همکاری کشورهای متحد خود از جمله اتحادیه اروپایی و ژاپن این تحریم ها را اعمال خواهیم کرد. جانت یلن همچنین با اشاره به اینکه:«همه گزینه ها برای جلوگیری از جریان سرمایه به ایران روی میز است»‌ تصریح کرد، ممکن است صادرات نفت ایران را که از منابع اصلی تامین مالی ایران به شمار می آید،‌ هدف تحریم ها قرار گیرد.

2- به گزارش وزارت خزانه داری آمریکا ، از زمان روی کار آمدن دولت بایدن آمریکا بیش از 500 نهاد و شخص مرتبط با ایران را هدف تحریم قرار داده است. وزیر خرانه داری آمریکا با تاکید بر اهمیت تحریم ها گفت:«اقدامات ایران ثبات منطقه را تهدید می کند و می تواند بر اقتصاد نیز تاثیر منفی داشته باشد.» به گزارش خبرگزاری بلومبرگ،‌ آمریکا برای جلوگیری از تامین قطعات یدکی مورد نیاز ایران در ساخت تسلیحات مانند هواپیماهای بدون سرنشین (‌پهپادها) از کشورهای مختلف خواهد خواست تا عرضه قطعات یدکی را به ایران محدود کنند. افزون بر این کشورهای گروه 7 نیز با چین در همین زمینه مذاکره خواهند کرد.

از سوی دیگر، ‌تحریم صادرات نفت ایران می تواند موجب افزایش قیمت نفت خام شود. برخی از تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که اتخاذ تدابیر شدید علیه ایران دشوار خواهد بود،‌ چرا که این خطر وجود دارد دولت بایدن از افزایش قیمت بنزین ضربه سنگینی متحمل شود. نشست وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی گروه 20 روزهای 17 و 18 ماه آوریل در واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار می شود. همچنین قرار است که نشست وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی گروه 7 از جمله آمریکا، اتحادیه اروپایی و ژاپن نیز برگزار شود. انتظار می رود که وزیر خزانه داری آمریکا با روسای هر یک از این کشورها به طور جداگانه مذاکره کند.

از سوی دیگر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز 16 آوریل درباره تحریم های جدید علیه ایران گفت، این تحریم ها برنامه های موشکی و پهپادی ایران و همچنین سپاه پاسداران ایران که حمله به اسراییل را رهبری کرده است، هدف قرار می دهد. جیک سالیوان همچنین خاطرنشان کرد، امیدواریم که متحدان و شرکای ما نیز تحریم ها را اعمال کنند

ترجمه: اداره رسانه های خارجی

 

منبع: https://mainichi.jp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی