یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۱۵

پوتین و تحقق رویای تزارها و شوروی در رسیدن به آبهای گرم خلیج فارس

وز 17 مه سال 2023 ، قطعا به عنوان یک رویداد تاریخی در تاریخ معاصر ثبت خواهد شد. در این روز، ولادیمیر پوتین به همراه ابراهیم رئیسی، ساخت خط ریلی رشت – آستارا را آغاز کردند. این پروژه در آینده نزدیک، رویای تمام رهبران سیاسی کشورمان را در طول یک قرن و نیم گذشته محقق خواهد کرد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، روز 17 مه سال 2023 ، قطعا به عنوان یک رویداد تاریخی در تاریخ معاصر ثبت خواهد شد. در این روز، ولادیمیر پوتین به همراه ابراهیم رئیسی، ساخت خط ریلی رشت – آستارا را آغاز کردند. این پروژه در آینده نزدیک، رویای تمام رهبران سیاسی کشورمان را در طول یک قرن و نیم گذشته محقق خواهد کرد.

پیش از این رویداد، نیروهای سیاسی روسیه به نمایندگی از الکساندر نواک و ویتالی ساولیف به تهران سفر کردند. کاظم جلالی گفت که در چارچوب همین پروژه، الویرا نابیولینا هفته آینده وارد ایران می شود. ترکیب هیأت روسی به خودی خود حکایت از اهمیت این رویداد برای کشورمان  را دارد و استقبال ایران نیز نشان دهنده علاقه طرف ایرانی است. طول قطعه در دست ساخت رشت – آستارا 162 کیلومتر است و از خاک ایران می گذرد.

صحبت‌ های زیادی در مورد قرابت مسکو و پکن وجود دارد و فرآیندهای مشابه با ایران را به‌ طور غیرقابل قبولی به سایه می ‌اندازد. مشخص شده که پارسی ‌ها که مدت ‌ها تحت تحریم امریکا و کل جهان دموکراتیک بوده‌ اند، با سرعت خط راه آهن را به سمت جنوب و تا بندرعباس و چابهار می رسانند.

برای کرملین ایجاد یک کوریدور حمل و نقل قابل اعتماد به آسیا بسیار مهم است و برای این امر لازم است، این منطقه آرام و با ثبات باشد. در پایان سال 2022 ، گردش تجاری روسیه و ایران رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

الکسی ددوف، سفیر روسیه در ایران، گفت که در طول سال، این ارقام به یکباره 15 درصد افزایش یافته و هزینه کل از 4.5 میلیارد دلار فراتر رفته است. روسیه محصولات شیمی معدنی، تجهیزات حیاتی برای صنعت نفت و گاز ایران و ابزارهای اندازه گیری مختلف را به جنوب می فرستد. در جهت مخالف غذا، مصالح ساختمانی، پلاستیک و فلزات آهنی قرار دارند.

محموله‌ های میان روسیه و ایران در حال حاضر، در حال عبور از بنادر بالتیک و عبور از دریای شمال، از طریق دریای مدیترانه و کانال سوئز است. کشتی ها برای رسیدن به بندر بمبئی، مسافتی بیش از 14 هزار کیلومتر را طی می کنند که به طور متوسط 40 روز طول می کشد. به محض باز شدن مسیر کوتاه – ارزان و مستقیم – از طریق قفقاز و ایران، طول مسیر به سه هزار کیلومتر کاهش می یابد.

ترجمهک اداره کل رسانه های خارجی

منبع: https://ria.ru/20230518/doroga-1872494433.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی