جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ – Friday 17 May 2024

ساعت: ۰۶:۱۵

دسته بندی: سازمانهای منطقه ای و بین المللی انرژی
قیمت گاز طبیعی مایع آسیایی در هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا با توجه به بالا رفتن دمای دهوا در شمال و جنوب چین افزایش یافت و خریداران اروپایی را وادار کرد تا برای جذب فروشندگان با تخفیف های نسبتاً کمی پیشنهاد دهند.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: با بهبود يافتن آثار اقتصادي ناشي از شرايط كرونايي در جهان، پيش بيني مي شود رشد تقاضاي نفت تا پايان سال جاري ميلادي به ۱.۲ ميليون بشكه در روز برسد .
پس از عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۳۷ هزار بشکه و عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار بشکه، ایران با تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۸۸ بشکه جایگاه سومین تولیدکننده این سازمان را حفظ کرد.
روسیه قراردادهایی به ارزش 40 میلیارد دلار برای توسعه بخش نفت و گاز ایران بسته است و می خواهد با گسترش اوپک گازی با همکاری ایران و دیگر کشورهای دارای منابع گازی، کنترل بازار جهانی گاز را طی 2 دهه آینده به دست گیرد.
ایالات متحده روز سه‌شنبه با اعلام این که از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز بین ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند، هشدار داد که تجارت با جمهوری اسلامی خطر روبرو شدن با تحریم‌های آمریکا را به‌دنبال خواهد داشت.
Energy Strategy
اتاق خبر انرژی