به گزارش “راهبرد انرژی“،محمد دامغانیان، کارشناس بازار بین المللی پتروشیمی در خصوص اینکه با توجه به پتانسیلی که صنعت پتروشیمی ایران بویژه در حوزه محصولاتی مثل اوره و متانول و برخی محصولات صاحب رکورد تا سال 2030 دارد، چرا نمی تواند به عنوان بنچمارک قیمتگذاری عمل نماید و مضاف بر آن به جای برندینگ واحد، دامپینگ در بین شرکتهای ایرانی در بازار صادراتی وجود دارد، اظهار داشت: برندسازی محصولات پتروشیمی ایران مساله ای است که باید به صورت پایدار و بلند مدت به آن نگاه کرد و در کوتاه مدت به دست نمی آید. الان بعضا خیلی از محصولات ما در حوزه شیمیایی و پتروشیمی یا حتی نفت و گاز، وقتی به مشتریان چه در آسیا و اروپا قیمت داده می شود منفی فلان عدد قیمت قرارداد (CP) آرامکو اعلام می کنند در حالیکه قیمت آرامکو هم اکنون در دنیا یک شاخص شده و قیمت ها بر اساس آن بررسی و اعلام می شود. چرا کشوری که دارنده دومین ذخایر گاز طبیعی دنیا است نباید چنین جایگاهی داشته باشد و چرا نباید به عنوان شاخص قیمت گذاری در آسیا عرض اندام بکند. با این شرایط با توجه به اینکه آرامکو و سابیک تبدیل به برند شده اند، قطعا امکان تحریم آنها به هر دلیلی وجود ندارد.