یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۴۱

مدیر پژوهش و ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد:

ایجاد سامانه‌ای برای شناسایی و تجمیع نیاز شرکت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرپژوهش و ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز به کار سامانه‌ای تا پایان سال جاری خبر داد که شرکت‌ها می‌توانند برای جذب مشارکت، همکاری و شناخت نیازها اطلاعات خود را در آن ثبت کنند.

به گزارش “راهبرد انرژی“، علی باقری مدیرپژوهش ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار کرد: همکاری شرکت های پتروشیمی زمینه ساز تحول در ساخت نیازهای صنعت می شود و از دانش و تجربه شرکت های توانمند ایرانی برای توسعه صنعت پتروشیمی می توان بهره گرفت تا برنامه ریزی های انجام شده در مسیر توسعه این صنعت ارزش آفرین محقق شود.

وی افزود: راهبردهایی از طرف حاکمیت مطرح می‌شود و ما متولی پیاده‌سازی آن هستیم. در همین خصوص جلسه های مهمی با کارگروه‌های متفاوت برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مشارکت مردم، کارشناسان و متخصصان زمانی اتفاق می‌افتد که آنها نیازهای ما را در حوزه‌های متفاوت اعم از راهبردی، عملیاتی، تجهیزات، انرژی و خوراک بدانند و در آن صورت می‌توانند به ما کمک کنند.

باقری ادامه داد: برای اینکه افراد مورد اشاره علم کافی به نیازها داشته باشند، نمی‌توان به صورت جداگانه در روزنامه آگهی چاپ کرد یا از شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما بهره جست. بلکه بایستی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و مهم‌تر از همه ایجاد بستری برای فناوری اطلاعات است، به شکلی که سامانه آنلاینی فراهم ونیازها در آنجا مطرح شود.

مدیرپژوهش و ساخت داخل شرکت ملی پتروشیمی گفت: ما باید تعدادی ارزیاب داشته باشیم که این‌ افراد متشکل از متخصصان حوزه پتروشیمی و دانشگاهی هستند و می‌توانند با ارزیابی صحیح به افراد مدعی گواهینامه بدهند. این فرآیند بسیار جذابی است و حاصل آن برقراری ارتباطات عالی برای گرفتن پروژه‌ ها است.

باقری با اشاره به اینکه ممکن است برای افرادی سوال پیش بیاید که این مورد فرآیند جدیدی نیست، افزود: نکته اصلی این مهم در درخت دانشی است که ما طراحی کرده‌ایم. برخی حدود 40 سال است که می‌گویند شرکت‌های سازنده برای نیازهای کشور اعلامآمادگی کنند. اما اتفاقی که افتاد این است که تقسیم‌بندی صحیح انجام نشد. به عنوان مثال عده‌ای می‌گویند ما پمپ می‌سازیم اما مساله اصلی ساخت یک مناسب پمپ در جهت رفع نیازهای صنعت پتروشیمی است.

باقری در ادامه در خصوص نمایشگاه ایران‌پلاست با بیان اینکه درخیلی از کشورها دانش و اطلاعات کم است، گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه این است که تولیدکنندگان را به مصرف‌کنندگان متصل می‌کند. مضاف بر آن افراد از ابزارها و فناوری‌های پیشرفته و جدید مطلع می‌شوند. از آن سو تولید کننده هم با نیازهای جدید مواجه می‌شود و می‌تواند با اطلاع کافی خلا محصولات مورد نیاز را پر کند. به عبارت دقیق‌تر نمایشگاه بستری برای تبادل ایده‌هاست.

وی در خصوص اقدامات و دستاوردهای نمایشگاه قبلی اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه هفدهم معرفی تجهیزات جدیدی بود که نتیجه آن به روز رسانی صنعت ما بود که منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی شد. این در حالی است که با توجه به بحران مصرف برق تفاوت دستگاه‌های قدیمی و جدید به وضوحنمایان شد. همچنین شرکت‌های خوبی بر اساس نیازهای مطرح شده در نمایشگاه قبلی تاسیس شد و محصولات متناسب با آن نیاز آن را تولید کردند و بسیاری از این شرکت‌های پایین‌دستی امسال دیده وشناخته صاحب غرفه شدند.

 

منبع: نیپنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی