یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۲۷

شراکت راهبردی با افزایش صادرات نفت روسیه به هند

روسیه همچنان شریک نزدیک هند بوده و افزایش صادرات نفت روسیه به هند این را ثابت می کند.

به گزارش “راهبرد انرژی“، نشست آنلاین سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) به ریاست هند که روز سه شنبه پایان یافت، اولین حضور بین المللی ولادیمیر پوتین از زمان قیام ناموفق مزدوران واگنر در اواخر ژوئن بود. شی جین پینگ و شهباز شریف نیز در این اجلاس شرکت کردند.

امسال، هند موقعیت ویژه ای دارد، نه فقط به دلیل تغییر وضعیت ژئوپلیتیک ناشی از جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، بلکه همچنین از نظر سیاسی و اقتصادی. علاوه بر ریاست سازمان همکاری شانگهای در سال 2023، هند میهمان نشست سران گروه 20 با حضور سران کشورها و دولت های مهم ترین کشورهای صنعتی و نوظهور جهان در ماه سپتامبر خواهد بود.

امنیت، توسعه اقتصادی، همکاری، وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی و حفاظت از محیط زیست از ارکان سازمان همکاری شانگهای است. این نشست همچنین بر مقابله با رادیکال‌سازی و ترویج تحول دیجیتال در سازمان متمرکز بود. مودی با تاکید بر اهمیت مرزها گفت که مبارزه با تروریسم نباید با «استانداردهای دوگانه» سنجیده شود.

در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، ایران نهمین عضو این سازمان تحت سلطه روسیه و چین شد. بلاروس نیز اعلامیه قصد پیوستن به آن را امضا کرده است. تهران و مینسک روابط نزدیک خود را با مسکو حفظ کرده و در نتیجه جناح غربی سازمان همکاری شانگهای را تقویت می کنند.

در عرصه تجارت، مسکو مانند ایران از مبادلات تجاری با پول محلی به جای دلار حمایت می کند. نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در گوا در ماه می نشان داده بود که روسیه همچنان شریک نزدیک هند بوده و افزایش صادرات نفت روسیه به هند این را ثابت می کند.

ترجمه: اداره کل رسانه های خارجی

 

منبع: https://taz.de/Shanghai-Organisation-fuer-Zusammenarbeit/!5945490/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی