یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۶:۱۱

برگزاری سمینار آموزشی کاهش گازهای گلخانه ای در ایران با همکاری ژاپن

مایل داریم که تجربیات خود در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای  با مقامات و مسوولان سیاست تغییرات اقلیمی ایران به اشتراک بگذاریم و در رسیدن ایران به اهداف تعیین شده سهیم باشیم.

به گزارش “راهبرد انرژی“،در حالی که همکاری کشورهای برای مقابله با تغییرات اقلیمی به یک چالش بزرگ و مهم تبدیل شده، در ایران با همکاری ژاپن، سمینار آموزشی به منظور کاهش گازهای گلخانه ای برگزار شده است. ژاپن در نظر دارد با به اشتراک گذاشتن دانش خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، به تلاشهای ایران برای رسیدن به این هدف کمک کند.

ایران یکی از معدود کشورهایی است که هنوز نتوانسته است سیاست های خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بر اساس توافقنامه 2015 پاریس ( چارچوبی بین المللی برای مقابله با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی )‌ تعیین کند. بنابراین به همین علت سمینار ظرفیت سازی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای برای مدت دو روز و تا روز سی ام ماه می در تهران پایتخت ایران برگزار شده است. این سیمنار با همکاری دولت ژاپن و با حضور حدود 70 نفر از جمله مقامات دولتی و مسوولان سیاست تغییرات اقلیمی ایران تشکیل شده است.

شرکت کنندگان در این سمینار روش های مختلف کاهش گازهای گلخانه ای را هدف بررسی و مطالعه قرار دادند و در این زمینه تبادل نظر کردند. یکی از این روش ها افزایش راندمان تولید و انتقال نیرو و روش دیگر هم بهره برداری از هیدروژن و آمونیاک بوده است که در هنگام سوختن، دی اکسید کربن منتشر نمی کنند. افزون بر این ،‌ در این سیمنار درباره اینکه تا چه حد می توان از طریق فناوری از گازهای تولید شده در فرآیند پالایش نفت خام برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای بهره برداری کرد ، بحث و تبادل نظر شده است.

مسوول مقابله با تغییرات اقلیمی سازمان محیط زیست ایران درباره برگزاری این سمینار گفت:«‌ فراگیری دانش از کشورهای پیشرفته مانند ژاپن بسیار مفید و حائز اهمیت است. امیدوارم این سمینار در نهایت به تعیین سیاست هایی در جهت کاهش گاز های گلخانه ای منجر شود. »‌

همچنین ماساشی واتانابه، مسوول برنامه ریزی نفت و گاز طبیعی در آژانس منابع طبیعی و انرژی ژاپن، درباره هدف از برگزاری این سمینار در پایتخت ایران گفت:«‌از آنجا که ژاپن در سال جاری ریاست گروه 7 کشور صنعتی (G7) را بر عهده دارد، بسیار تمایل داریم که تجربیات خود در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای  با مقامات و مسوولان سیاست تغییرات اقلیمی ایران به اشتراک بگذاریم و در رسیدن ایران به اهداف تعیین شده سهیم باشیم. »

ترجمه: ‌اداره کل رسانه های خارجی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی