شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ – Saturday 21 September 2024

ساعت: ۱۳:۲۶

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن

ممنوعیت صادرات پلی پروپیلن، باعث عقب ماندن ایران از بازار جهانی است

برای تامین ارز تجهیزات و مواد شیمیایی خود، نیاز به صادرات پلی پروپیلن داریم
گنجی در خصوص وضع عوارض بر صادرات پلی پروپیلن تاکید کرد: عمده‌ترین مشکل ما در صادرات، اینست که پلی پروپیلن را نیمه خام تشخیص داده اند و این نیمه خام تشخیص دادن باعث شده که ۱۰ درصد عوارض تعلق بگیرد و عملا اگر بخواهیم حساب کنیم نسبت به بازار داخل اصلا صرفه‌ اقتصادی هم ندارد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، رضا گنجی، مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن در خصوص تولید گریدهای جدید محصول توسط این شرکت و کاربردهای آنها اظهار داشت: ما در راستای تحقیق و توسعه به تولید گریدهای جدید ورود کرده ایم و بنا داریم که تنوع محصولاتمان را افزایش بدهیم، چون خوراک دریافتی تولیدمان کاهش پیدا کرده است و به دلیل اینکه تولید کنندگان پروپیلن دچار مشکل هستند، به تبعش سعی می‌کنیم تا تنوع محصولاتمان را بالا ببریم و به سمت تولید هدفمند گریدهای با ارزش افزوده‌ بالا ورود نماییم.
گنجی افزود: در راستای متنوع سازی محصول ما سه گرید برای سال۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده ایم که دو گرید در حوزه‌ بسته‌بندی است. در حوزه‌ بسته‌بندی، تعریف گرید ما به این شکل است که ما اول از همه در تعریف گرید،‌ وضعیت تولید داخل و قابلیت صادراتی اش را بررسی می‌کنیم و گریدهای بسته‌بندی باعث می شود که هم کیفیت بسته‌بندی افزایش یابد و هم قیمت تمام شده برای مصرف کننده کاهش پیدا کند. دو گریدی که در حوزه‌ بسته‌بندی است یک موردش در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست رونمایی شد. یک گرید پلی پروپیلن دیگر هم تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل جم پیلن با اشاره به برنامه کاری بلند مدت تحقیق و توسعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی