جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ – Friday 17 May 2024

ساعت: ۰۵:۴۵

دکتر انصاری نیک:

مساله حجاب و عفاف جزو عناصر فرهنگی و موضوعی متعلق به جامعه ایرانی است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در همایش گرامیداشت هفته بسیج کارگری، مساله حجاب و عفاف را موضوعی متعلق به جامعه ایرانی دانست و گفت: موضوع حجاب در ایران علاوه بر اعتقادات مذهبی جامعه، جزو عناصر فرهنگی ایرانی است.

به گزارش “راهبرد انرژی“، همایش گرامیداشت هفته بسیج کارگری با حضور سرکار خانم مقدسی مشاور وزیر نفت در امور بانوان در سالن حکمت پتروشیمی بندرامام برگزار شد.

در این همایش، دکتر انصاری نیک مساله حجاب و عفاف را موضوعی متعلق به جامعه ایرانی دانست و گفت: «کسانی سعی می کنند از موضوع حجاب بر علیه ما استفاده کنند. دشمنان سعی می کنند از این موضوع بهره برداری سیاسی داشته باشند و برای ایرانیان نقض فرهنگی و مذهبی و حاکمیتی و تقسیم و فاصله بین گروه های مختلف جامعه ایجاد کنند. این موضوعی است که شما باید نسبت به آن آگاه باشید.»

ایشان در ادامه خواستار حمایت از سنگربانان حجاب در جامعه شد و افزود: «باید از کسانی که سنگربان هستند و از موضوع حجاب و عفاف در جامعه ایرانی حمایت می کنند، همراهی می کنند و فرهنگ سازی می کنند، قدردانی شود. آگاه باشید، زمینه هایی که باعث نفوذ بیگانگان در فرهنگ ایرانی و اسلامی می شود باید جلوگیری کنیم و باید نقش سازنده ای داشته باشیم.»

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در همایش عفاف و حجاب، جذب حداکثری را دیگر لازمه کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: «گفت‌وگو و رفتار سازنده اجتماعی برای جذب حداکثری بخش هایی از جامعه که احتمالا تحت تاثیر فرهنگ های دیگر قرار گرفته اند باید مد نظر باشد، باید آگاه بود و با درایت، حسن اخلاق، منطق، براساس قوانین و مقررات و همچنین رفتار های انسانی و انسان دوستانه، نقش تخریبی رسانه های بیگانه را کاهش دهیم. نقش شما عزیزان باید سازنده باشد و از ابزار های اخلاق اسلامی و گفت و گوی سازنده و درایت برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب کمک گرفت.»

دکتر انصاری نیک در میان بانوان حاضر در همایش تاکید کرد: «موضوع حجاب در ایران علاوه بر اعتقادات مذهبی جامعه، جزو عناصر فرهنگی ایرانی است. حجاب در ایران باستان نیز وجود داشت و فقط مربوط به اعتقادات مذهبی نیست و جزو فرهنگ انسان های فرهیخته است و جزو فرهنگ انسان های متعالی است. حجاب یکی از وجوه متعالی بودن، مومن بودن و مذهبی بودن است. اگر تاریخ فرهنگ بشری را مطالعه کنید می بینید که کسانی که اهل پوشش و اهل حجاب و عفاف بودند، بزرگان بودند و از فرهیختگان بودند. از کسانی بودند که در سطوح بالای جامعه قرار داشتند و بخشی از ریشه حجاب و عفاف از آنجا می آید.»

ایشان خاطرنشان کرد: «موضوع عفاف موضوعی است که شان انسانی ایجاد می کند، پوشش بخشی از متعالی بودن شان انسان است. این موضوع فرهنگی عمیقی است. در جوامع غربی علی رغم ادعا درباره آزادی فرهنگی و آزادی بیان، کار به جایی می رسد که وقتی کسانی از شهروندان خود مومن هستند و اعتقادی دارند، یک سری قوانین وضع می شود تا مانع از بروز اعتقادات آنان شود. مثلا دانشجویان نمی توانند در دانشگاه حجاب داشته باشند، یا بانوان حق ندارند در محیط کار با حجاب باشند. این وضعیت نشان می دهد که غرب بر خلاف گفتارش عمل می کند و این طور نیست که به دنبال آزادی تفکر انسان ها باشند و در این مسیر مقررات و شعارها عوض می‌شود و نقاب‌هایشان را پس می زنند.»

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خطاب به بانوان افزود: «این ها نشان می دهد که شما باید هوشیار باشید و بازی هایی که سیستم های اطلاعاتی و فرهنگی قدرت های استکباری برای رخنه کردن در بدنه جامعه ما بکار می‌گیرند تا شکاف ایجاد کنند را خنثی کنید. این امکان پذیر نیست مگر شما به ایمان، منطق، حکمت، رفتار اسلامی و گفت و گویی که جوهره ایمان الهی باشد.»

دکتر انصاری نیک در پایان سخنان خود در همایش بانوان به مناسبت هفته‌ بسیج کارگری عنوان کرد: «مسلح و مجهز باشید. باید از محبت اسلامی و الگو گیری از ائمه معصومین در گفتمانمان استفاده کنیم تا اثر گذار باشیم، بتوانیم جاذبه بیشتری داشته باشیم و در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اثر بخشی داشته باشیم و جامعه ما جامعه ای اسلامی و جامعه مومنین باشد. انشاا… که توطئه های دشمنان ما باطل باشد و به خودشان برگردد و شاهد باشیم که احکام الهی در جامعه ما پایدار و نور الهی مستمر بر این جامعه بتابد.»

منبع: روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندرامام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی