جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ – Friday 17 May 2024

ساعت: ۰۹:۵۴

نفت آرا بررسی کرد:

انحراف پتروشیمی اروند از دستورالعمل اطلاع رسانی دولت / چرا برند پتروشیمی اروند به حاشیه رفته است؟

واگذاری مسوولیت سنگین روابط عمومی به “حسین نژاد” به صرف اینکه سابقه کار در فرهنگسرا را داشت اشتباه بود

به گزارش “راهبرد انرژی“، بهمن ماه سال 1401 بود که جامعه رسانه ای حوزه انرژی و پتروشیمی کشور با یک انتصاب غیرمنتظره مواجه شد، انتصابی که باعث شد در دوره مدیریت وی ، نه رسانه ها، نه جامعه و نه مسئولان با دستاوردها و عملکرد این پتروشیمی هیچگونه آگاهی نداشته باشند.

انتصاب “مریم حسین نژاد” بعنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی اروند ، تعجب جامعه رسانه ای کشور را برانگیخت. اگر به این انتصاب غیرکارشناسی واکنش نشان می دادیم قطعا یک جور دیگر و به دور از انصاف تفسیر می کردند اما اکنون که بیش از یکسال از این انتصاب گذشته، «نفت آرا» بعنوان یک رسانه مستقل و منتقد عملکرد وی را بررسی می کند.
یکی از توجیه های انتصاب” حسین نژاد” بسنده کردن به سابقه کار در فرهنگسرای فردوسی بود. اگرچه انتقال “زهره متقی ” از فرهنگسرای فردوسی به روابط عمومی یک تجربه موفقی بوده اما واگذاری مسوولیت سنگین روابط عمومی به “حسین نژاد” به صرف اینکه سابقه کار در فرهنگسرا را داشت اشتباه بود، این را کارنامه ناموفق وی نشان می دهد.
بررسی عملکرد ضعیف خانم حسین نژاد نشان می دهد پتروشیمی اروند در دوره مدیریت جدید جزو ناشناخته ترین پتروشیمی های کشور باشد و تمامی دستاوردها و عملکرد مثبت مدیریت قبل در تعامل با اصحاب رسانه و جامعه مطبوعاتی کشور ، نادیده گرفته شده که باعث تنزل برند پتروشیمی اروند شده است.
علی رغم افراد توانمند و متخصص در روابط عمومی اروند انتصاب وی به دور از شایسته سالاری بوده و صرفا براساس اصل سفارش صورت گرفت و قطعا اگر فرد دیگری این مسئولیت را برعهده بگیرد، قطعا در ابتدای کار با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد.
نداشتن برنامه کاری، ضعف در برنامه ریزی، اثر بخش نبودن، سلیقه ای عمل کردن در روابط عمومی تحت نظر خانم حسین نژاد مشهود است و اداره این واحد صرفا براساس کارهای روزمره صورت می گیرد این در حالی است که در گذشته این واحد کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده است.
همانگونه که مقام معظم رهبری بارها و بارها تأکید کرده اند، مسئولان کشور باید دستاوردها و عملکرد مناسب در عرصه های تولید و اقتصاد را به درستی در سطح جامعه اطلاع رسانی کنند که امید در دل های مردم زنده شود ولی با کمال تاسف در این پتروشیمی با گماشتن فردی که هنوز یک پله در عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی طی نکرده و درک درستی از جایگاه روابط عمومی در صنعت پتروشیمی ندارد، این دستور رهبری نیز مغفول مانده و مدیران این پتروشیمی باید پاسخگو باشند.
آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشور نیز در جلسه مشترک دولت و استانداران برای پیگیری رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب در سال 1401 با اشاره به اولویتِ صیانت از امید و اعتماد مردم در جهت‌گیری‌های کلان دولت، تأکید کرد: امید و اعتمادی که در مردم ایجاد شده سرمایه‌ای برای دولت است که باید با تصمیمات اثربخش، پیگیری‌های مجدانه، گزارش‌های صادقانه و ارتباط مستمر با مردم ارتقا یابد.
این در حالی است که کارنامه یکساله خانم حسین نژاد در حوزه برگزاری نمایشگاه ها، اطلاع رسانی و تبلیغاتی، ارتباط گیری با مشتریان ، نشان می دهد که روابط عمومی پتروشیمی اروند به یک نهاد تشریفاتی و تبلیغاتی تبدیل شده و می توان گفت که انتصاب وی براساس شایسته سالاری نبوده است.
به رغم سابقه درخشان و موفق روابط عمومی اروند در گذشته، اما این روزها روابط عمومی جایگاه خود را میان سایر واحدهای این پتروشیمی از دست داده است، پیشنهاد می کنیم دکتر «محمد رضا کریمی» مدیرعامل این پتروشیمی، اگر می خواهد موفق باشد ، گزینه جایگزین این مسئولیت و مدیریت را بر اساس شایسته سالاتری و تجربه گذشته معرفی نماید.

به زودی گزارش های بیشتر منتشر خواهیم کرد…

منبع: نفت آرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی