یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۱:۱۴

مدیرعامل شرکت دانش بنیان هتکو در ایران پتروکم اعلام کرد: (بخش ۱)

هتکو با تاسیس مرکز تحقیقات کرایوژنیک، تعهد خود به تحقیق و توسعه را نشان داده است

از همه کارفرمایان دعوت می کنم که از مرکز تحقیقات کرایوژنیک و همچنین کارخانه هتکو بازدید کنند و با مهندسین ما که دانش آموخته بهترین دانشگاههای کشور هستند، رایزنی کرده و از نزدیک شاهد کار همکاران با کیفیت عالی باشند که باعث افتخار ماست.

به گزارش “راهبرد انرژی“،دکتر علیرضا صدری مدیرعامل شرکت دانش بنیان هتکو در ارزیابی خود از نمایشگاه ایران پتروکم اظهار داشت: نمایشگاه ایران پتروکم نمایشگاه خوبی بود و اولین نمایشگاهی بود که به اسم پتروکم برگزار شد، تا حدی انتظارات را برآورده کرد و  امیدوارم سال آینده با شرکت کنندگان بیشتری این نمایشگاه برگزار شود و بتواند جای خود را در بین نمایشگاهها باز و تثبیت بکند.
صدری در خصوص جایگاه بحث تحقق و توسعه در شرکتهای دانش بنیان اعلام کرد: موتور محرکه کشورها تحقیق و توسعه و همچنین شرکتها که سازنده اقتصاد کشورها هستند، می باشد که با تحقیق و توسعه رشد می کنند. آینده و چشم انداز یک شرکت را میزان اختصاص بودجه به بحث تحقیق و توسعه از درآمدها و سودش ترسیم می کند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان هتکو تصریح کرد: شرکت هتکو به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناخته شده در زمینه تولید گازهای صنعتی و پلنتهای کرایوژنیک عملا خودش را اثبات کرده و با قراردادی که با دانشگاه مطرح صنعتی شریف در زمینه تاسیس مرکز تحقیقات کرایوژنیک بسته، نشان داده که واقعا عزم جدی برای بومی سازی این صنعت دارد و این مرکز، پیشرفتهای بسیار خوبی داشته است. در همین نمایشگاه ایران پتروکم، به غرفه مرکز تحقیقات کرایوژنیک رفتم و از نزدیک با همکاران صحبت کردم و واقعا از دیدن این همه پیشرفت، لذت برده و شگفت زده شدم که چگونه با در اختیار قراردادن کمترین امکانات، توانسته اند این همه پیشرفت کنند. لذا از همه کارفرمایان دعوت می کنم که از مرکز تحقیقات کرایوژنیک و همچنین کارخانه هتکو بازدید کنند و با مهندسین ما که دانش آموخته بهترین دانشگاههای کشور هستند، رایزنی کرده و از نزدیک شاهد کار همکاران با کیفیت عالی باشند که باعث افتخار ماست.
صدری در خصوص حمایت نظام بانکی از شرکتهای دانش بنیان در زمینه ارائه تسهیلات و توانمندسازی آنها در تجاری سازی محصول و صدور تجهیز و خدمات فنی و مهندسی تاکید کرد: شرکت هتکو یکی از شرکتهای این زنجیره تامین است و اگر سیستم تامین مالی کشور کامل نباشد و مشکل داشته باشد، قاعدتا کارفرمایان ما نمی توانند پروژه را تامین مالی بکنند و ما هم دچار مشکل می شویم. متاسفانه الان نرخ بهره بانکی به شدت افزایش پیدا کرده و به بالای 30 درصد رسیده که توجیهات سرمایه گذاری را از بین برده است و مضافا سختگیری های بسیار زیادی در زمینه ارزی و صدور LC می شود. ما علاوه بر اینکه به خاطر تحریم با بانکهای و شرکتهای خارجی مشکل داریم، متاسفانه بانک مرکزی و گمرک با قوانین و مقررات شان مشکل تحریم را برای ما سازندگان، صدچندان کرده اند و امیدوارم که نهاهای حاکمیتی به این نتیجه برسند که بتوانند مشلات کشور را در شرایط تحریم در زمینه تامین مالی حل بکنند. من در نفت ما خواندم که افت فشار در پارس جنوبی شروع شده است و باید کمک کنیم بحث تامین مالی که از همان بالادستی شکل بگیرد و با شرکت هتکو که در میان دستی قرار دارد و سپس پایین دست، برسد. اگر بحث تامین مالی انجام نشود، هر چقدر همکاران من تلاش هم بکنند بدون تامین مالی که خون این سیستم است و با نرخهای بالای بهره، به سر انجام نمی رسد.
این فعال دانش بنیان افزود: ما در ایران پتروکم با بانکهای مختلف ارتباط برقرار کردیم و با بانک شهر تفاهمنامه یافتن مدلهای تامین مالی پروژه امضا کردیم و با بانک اقتصاد نوین و بانک تجارت هم تفاهمنامه داریم و به دنبال پیدان کردن مدلهای مناسب سرمایه گذاری هستیم نا با همه دشواریها، این مدلها را توسعه می دهیم و امیدوارم که به نتیجه برسد و غیر از ما نهادهای حاکمیتی و بانک مرکزی هم موافقت کنند و این مدلها تثبیت و اجرایی بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی