یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۱۵

امارات متحده عربی: دومین تامین کننده نفت ژاپن

امارات دومین تامین کننده نفت ژاپن است و علاوه بر آن، منبع مهمی برای تجهیز این کشور به گاز طبیعی و آلومینیوم به شمار می‌رود.

به گزارش “راهبرد انرژی“،یک شراکت راهبردی همه جانبه و روابطی مستحکم و ریشه دار امارات متحده عربی و ژاپن را به هم پیوند می‌دهد. روابطی که به آغاز تأسیس کشور امارات در بیش از پنج دهه پیش و مشخصا ابتدای دهه 70 قرن گذشته برمی‌گردد. رهبران دو کشور متعهد شدند از این روابط حمایت، پشتیبانی و توجه کنند تا این‌که به این سطح مترقی و پیشرفته در روابط متوازن میان کشورها رسید و در توافق داشتن در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی خود را نشان داد.

نشست سران دو کشور در ابوظبی پایتخت امارات در چارچوب تحکیم و تقویت روابط در تمام زمینه‌ها و رساندن آن‌ها به افق های گسترده‌تر در زمینه های مختلف قرار می‌گیرد. این همان چیزی است که شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات به آن اشاره کرد و گفت:«آنچه که روابط امارات و ژاپن را متمایز می‌کند اینست که تنها در چارچوب منافع دوجانبه دو کشور قرار ندارد بلکه فراتر از آن می‌رود و به یک دیدگاه مشترک نسبت به موضوعات بین المللی‌ای می‌رسد که در خدمت بشریت، توسعه، صلح و آینده نسل‌ها است. وی تاکید کرد شراکت راهبردی همه جانبه اعلام شده از سوی دولت امارات و ژاپن در سال گذشته تحولی مهم و بزرگ در روند روابط دو کشور بود.

سفر رسمی نخست وزیر ژاپن به امارات، انگیزه‌ای واقعی و قوی برای روابط مستحکم دو کشور و برپایی همکاری‌های سازنده در زمینه‌های توسعه ایجاد می‌کند؛ چرا که سطح مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در بهترین شرایط است. به این ترتیب که امارات دومین تامین کننده نفت ژاپن است و علاوه بر آن، منبع مهمی برای تجهیز این کشور به گاز طبیعی و آلومینیوم به شمار می‌رود.

آینده‌ای پر امید از نظر توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های فناوری، نوآوری، انرژی و اقتصاد و نیز در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی، محیط زیست، منابع پایدار، امنیت غذایی و علوم فضایی در انتظار دو کشور است. به این ترتیب که فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نسبت به دوستی دیرینه با امارات خرسندی خود را ابراز کرد و بر تمایل کشورش برای توسعه و تقویت آن در تمامی سطوح در راستای توسعه و شکوفایی دو کشور دوست تاکید کرد.

روابط دو کشور الگویی برای روابط میان کشورها است و علیرغم تفاوت فرهنگ‌های دو کشور بشردوستی که دو کشور را در سطح رهبری و مردم به هم پیوند می‌دهد، این روابط را به این سطح از پیشرفت رسانده است. این مساله همان چیزی است که ما واقعا نیاز داریم آن را در میان کسانی که در این کره خاکی زندگی می‌کنند ببینیم. از این‌رو نیاز مبرمی به افزایش این حس در راستای دنیایی زیباتر و بهتر به منظور دستیابی به آینده‌ای روشن برای بشریت وجود دارد.

ترجمه: اداره کل رسانه های خارجی

منبع: www.alkhaleej.ae

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی