یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۱۰:۰۲

امضای قانون افزایش «سقف بدهی» دولت آمریکا توسط بایدن

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده شنبه ۱۳ خرداد طرح مصوب کنگره این کشور برای افزایش سقف بدهی ۳۴.۱ تریلیون دلاری دولت ایالات متحده را امضا کرد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، مجلس نمایندگان آمریکا و سنای این کشور هفته گذشته طرح مورد توافق کاخ سفید و کنگره را تصویب کردند. جو بایدن و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه، شنبه گذشته بر سر این طرح به توافق رسیده بودند.

پیشتر وزیر دارایی آمریکا هم هشدار داده بود که چنانچه کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد، دولت فدرال از دوشنبه آینده پولی نخواهد داشت.

جو بایدن این قانون را بدون حضور خبرنگاران و مراسمی رسمی امضا کرد. کاخ سفید ویدئو کوتاهی از امضای این قانون منتشر کرده است.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای از تلاش‌های کوین مک‌کارتی و دیگر رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره برای حصول این توافق تشکر کرده است.

جو بایدن روز گذشته در سخنرانی در این باره گفت، حیاتی بود که به توافقی دست یابیم. این خبر خوبی برای مردم آمریکا است.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، طرح افزایش سقف بدهی دولت فدرال را با ۳۱۴ رای موافق در مقابل ۱۱۷ رای مخالف تصویب کرد.

مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها است، نیز جمعه با ۶۳ رای موافق در مقابل ۳۶ رای مخالف این طرح را تصویب کرد.

«سقف بدهی» میزان حداکثر پولی را که دولت فدرال ایالات متحده می‌تواند از طریق انتشار و فروش اوراق قرضه دولتی قرض کند، مشخص می‌کند. در صورتی که دولت نمی‌توانست این سقف را افزایش دهد بی‌پول شده و قادر به پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان خود و همچنین هزینه‌های تامین اجتماعی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی