یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۸:۱۰

عرض اندام شرکتهای دانش بنیان در همایش پتروشیمی بندرامام (۱):

“فرآیند گستر آرتیمان”؛ تنها قطب فعال میترینگ در کشور

آرتیمان با ۲۰ سال سابقه، امکانات سخت افزاری و متخصصین خوبی دارد و توانسته است برای بسیاری از مشکلات صنعت راه حل کاربردی ارائه بدهد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، دکتر «سید حسن هاشم آبادی»، مدیرعامل شرکت مهندسی فرآیند گستر آرتیمان در حاشیه همایش توسعه روابط با شرکتهای دانش بنیان و فناور در گفتگوی تصویری اظهار داشت: شرکت فرآیند گستر آرتیمان یک شرکت دانش بنیان است و به عنوان تنها قطب فعال میترینگ در کشور در دو موضوع فعالیت می­ کند. وی افزود: یک بحث عارضه ­یابی در صنعت نفت و نیرو بوده و به عنوان تنها مجموعه مهندسی مشاور میترینگ در کشور فعال است و تحلیل CFD ارائه می­ کند که در دنیا به عنوان ابزاری برای طراحی بهینه تجهیزات و رفع مشکلات مربوط به تولید و فرآیندها استفاده می­ شود و آرتیمان با 20 سال سابقه، امکانات سخت ­افزاری و متخصصین خوبی دارد و توانسته ­است برای بسیاری از مشکلات صنعت راه حل کاربردی ارائه بدهد.
هاشم آبادی ادامه داد:بخش دوم بحث ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت است که کمک کرده تجهیزات این صنعت میترینگ به دانش فنی دسترسی پیدا کرده و نمونه ­سازی بکند و همزمان به دنبال فروش در بازار داخلی بوده ­است.  نمونه­ هایی از این دستگاه­ها کنتورهای فلر گاز است که در آذرماه امسال رونمایی خواهد شد. کنتورهای گاز فلر که با همکاری یک شرکت دانش بنیان دیگر و با حمایت مالی  شرکت ملی گاز انجام می ­شود که ترنسدیوسرهای اولتراسونیک آن ساخت خودمان است و ثبت اختراع کرده ­ایم. این ابزار برای اندازه ­گیری شاخص دقیق میزان گازهای فلر در پالایشگاه­ها و پتروشیمی ­ها به کار می­ رود و قبلا بر اساس محاسبات حدودی میزان فلر احتمالی سنجیده می ­شد.
مدیرعامل شرکت مهندس فرآیند گستر آرتیمان در خصوص دیگر تولیدات مجموعه خود گفت: بحث دیگر روغن­های خاص در صنعت استفاده می­ شود و شرکت آرتیمان با همکاری دیگر شرکت­های توانمند همچون روانکار دایان، روغن­های حرارتی را نمونه­ سازی کرده که حرارت مورد نیاز راکتورهای پلیمریزاسیون را تامین می­ کند یا برعکس در واکنش گرمازا، تخلیه گرمای راکتور به این روغن نیاز دارد و عملکردی مشابه نمونه خارجی خود دارد.
این فعال دانش بنیان در پایان با اشاره به اینکه شرکت آرتیمان تاکنون پنج دوره همایش میترینگ را با هدف شبکه ­سازی افزاد و شرکت­های فعال در این حوزه برگزار کرده­است، اعلام کرد: این همایش­ها مورد استقبال صنعت قرار گرفته و تلاش کرده ­ایم در یک دهه اخیر تا با گردهمایی 3200 فرد و شرکت فعال این حوزه بحث انتقال دانش و تجربه اتفاق بیفتد و بهمن ماه امسال هم ششمین دوره آن برگزار خواهد شد.

منبع: نفت ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی