به گزارش “راهبرد انرژی“،نمایشگاه ایران اکسپو که بزرگترین و مهمترین رویداد صادراتی در جهت ارتباط با بازارهای بینالمللی در کشور ایران می باشد با همکاری سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
شرکت پتروشیمی جم با هدف توسعه همکاریهای تجاری ومعرفی ظرفیتهای صادراتی از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ (برابر با ۲۸ آوریل لغایت ۲ می ۲۰۲۵ در ایوان ۳۸ غرفه شماره ۳۸۳۵ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران میزبان تجار و بازرگانان داخلی و خارجی بود.
گفتنی است در ایام برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو، دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور، دکتر سعیدی مدیر عامل شستا، علی عبدالعلیزاده نماینده ویژه رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، ولی اسماعیلی عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی، سید مرتضی محمودی نماینده استان تهران و حسینی دُرّ مدیر کل اتحادیه صنایع پایین دستی با هیئت همراه از غرفه پتروشیمی جم بازدید کردند.
همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ دکتر فرج الهی سفیر کشور توگو در ایران در نشستی دوستانه با طبیبی معاون بازرگانی پتروشیمی جم درخصوص چگونگی ارتباط با کشورهای آفریقایی به گفتگو و مذاکره پرداختند.
در این نشست معاون بازرگانی پتروشیمی جم با اشاره به سهم بازارهای صادراتی پتروشیمی جم و روند فروش محصولات به مشتریان و اهمیت ورود به بازارهای جدید گفت: پتروشیمی جم با هدف گسترش همکاری ها و توسعه بازار همواره ورود به بازارهای جدید صادراتی را در برنامه داشته و با اخذ مجوزها و مصوبات لازم، افزایش سهم بازار در قاره افریقا رو دنبال می کند. همچنین وی تاکید کرد: همه ظرفیت ها و مجوزهای لازم برای ارتباط تجاری با کشورهای آفریقایی فراهم شده است.
سفیر توگو در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت: ما مشتاق هستیم روابط تجاری پتروشیمی جم با کشور توگو را تسهیل کنیم و موانع پیش رو را برطرف کنیم. در این نشست در خصوص ظرفیت های پتروشیمی جم، نیاز توگو و سایر کشورهای افریقایی و روش های ورود به این بازار، بحث و تبادل نظر شد.
شایان ذکر است: این نمایشگاه که هفتمین دوره را با هدفمعرفی هر چه بیشتر کالاهای صادراتی غیر نفتی برگزار کردمتخصصان پتروشیمی جم در حوزه های مختلف فروش و بازاریابی، تدارکات، فرایند و توسعه و پژوهش و … با تجار و بازرگانان داخلی و خارجی که تمایل به همکاری های دو جانبه با جم را داشتند با هدف آشنایی بیشتر و برقراری تعاملات تجاری با آنها وارد مذاکره می شدند و درخصوصمسائل مربوط به تسهیل در تعاملات تجاری به گفتگو و تبادل نظر می پرداختند.
شایان ذکر است: اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه بینالمللی ایران اکسپو ۱۴۰۴ به شرح زیر است:
1. معرفی توانمندیهای صادراتی ایران در حوزههای تولیدی، صنعتی و خدماتی
2. توسعه صادرات غیرنفتی
3. ایجاد بستری برای ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان ایرانی و تجار خارجی
4. جذب سرمایهگذاری خارجی در بخشهای مختلف اقتصادی
5. شناساندن محصولات و خدمات ایرانی به بازارهای جهانی و افزایش رقابتپذیری
6. تقویت برند ملی ایران و بهبود تصویر کشور
7. حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی
8. افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و سایر کشورها
9. ایجاد فرصتهای شغلی جدید از طریق گسترش صادرات
10. حمایت از شرکتهای دانشبنیان و معرفی محصولات فناورانه
11. افزایش درآمدهای ارزی کشور از طریق صادرات کالا
12. ایجاد شبکههای تجاری بینالمللی برای توسعه روابط اقتصادی پایدار