یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۲۲

مدیرعامل پتروشیمی فارابی تاکید کرد:

به دنبال رفع موانع واردات خوراک دی اتیل هگزانول هستیم

کفایتمند غیور گفت: یکسری پیشنهادهایی داریم و رایزنیهای بسیار فشرده‌ای داشتیم و امیدواریم که موانع صادرات رفع بشود و همچنین موانع واردات خوراک دی اتیل هگزانول که می تواند به ما در تولید دی اکتیل فتالات کمک بکند، آنهم با توجه به اینکه ظرفیت‌های محدودی در تامین خوراک از طریق پتروشیمی شازند وجود دارد که به صورت انحصاری انجام می شود .

به گزارش “راهبرد انرژی“، مسعود کفایتمند غیور، مدیرعامل پتروشیمی فارابی در خصوص آخرین وضعیت پرونده آلوارس اظهار داشت: خوشبختانه پروند‌ه‌ آلوارس، علیرغم اینکه آرای بدوی و آرای تجدیدنظر علیه شرکت صادر شده بود، به هرحال با اعمال ماده‌ ۴۷۷، متوقف و به نفع ما اعاده دادرسی شد و در دیوان عالی کشور درحال بررسی است. چشم‌انداز ما اینست که با توجه به اینکه در مرحله‌ تکمیل مدارک و مستندات است این اتفاق خیلی میمون و مبارک هم برای سهامداران محقق بشود و این پرونده تقریبا در روند خیلی خوبی قرار گرفته است.

کفایتمند در خصوص پرونده صندوقِ بازنشستگی نفت افزود: در پرونده صندوق بازنشستگیِ نفت، معتقدیم که این بحث‌ها درون خانواده‌ صنعت کشور می‌تواند با گفتگو و تفاهم حل‌وفصل بشود، البته پیگیری‌هایی انجام شده و روالِ خاص خودش را هم طی کرده و ما امیدواریم در فضای تفاهم، همدلی، همکاری و هم‌افزایی، این موضوع را هم، ختم به خیر کرده و حل‌فصل کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی فارابی در خصوص انتخاب پروژه های پایین دستی و اینکه آیا پروژه پلاستی سایزر در زنجیره ارزش انیدرید فتالیک هم در دست مطالعه دارید اعلام کرد: وقتی این پروژه‌ها در دستور کار شرکت قرار گرفت، پس از بررسی ده‌ها پروژه‌ در دستور کار به طرحهای فیوماریک اسید و اتانول سنتزی رسیدیم. ما از ایده های جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش با استفاد از محصولات تولیدی خودمان استقبال می کنیم. البته چند طرحِ دیگر زنجیره ارزش دیگر هم داریم که دردستور کار بررسی قرار دارد و امیدواریم با مقایسه آنها طرح‌های بهتر را انتخاب کنیم. ضمنا بحث توسعه‌ مخازن را هم در دستور کار داریم و استفاده از ظرفیت‌های احداث مخازن جدید می‌تواند سودآوری بسیار خوبی برای پتروشیمی فارابی ایجاد بکند که پیگیر این موضوع هم هستیم.

کفایتمند در مورد راهبرد توسعه بازار پتروشیمی فارابی در آمریکای لاتین و آفریقا تصریح کرد: در خصوص صادرات با موانعی همچون بحث ارز صادراتی، تعهدات ارزی، الزامات کف قیمت تکلیفی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای صادرات مواجهیم.

نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی فارابی تایید کرد:‌ با توجه به اینکه هدف تمام دستگاه‌های تنظیم کننده حمایت از تولید و تسهیل صادرات است ولی به نظر ما بعضا نکاتی در مورد چالشهای صادراتی مغفول مانده که می‌توانیم با تبادل نظر اصلاح بکنیم، یکسری پیشنهادهایی داریم و رایزنیهای بسیار فشرده‌ای داشتیم و امیدواریم که موانع صادرات رفع بشود و همچنین موانع واردات خوراک دی اتیل هگزانول که می تواند به ما در تولید دی اکتیل فتالات کمک بکند، آنهم با توجه به اینکه ظرفیت‌های محدودی در تامین خوراک از طریق پتروشیمی شازند وجود دارد که به صورت انحصاری انجام می شود،‌ لذا طبیعتا باید موانع واردات دی اتیل هگزانول را هم رفع بکنیم تا به شکل مطلوبی بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی