یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۱۰:۵۹

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام باقری امام جمعه کهریزک و باقر شهر، سردار آرمند فرمانده لشکر عملیاتی 23 خاتم الانبیا، گراوند بخشدار کهریزک، پیرسرایی رئیس حوزه قضایی کهریزک، همتی شهردار باقر شهر، مقامات امنیتی، نظامی و انتظامی شهرستان ری، مدیران شرکت های مستقر در شهرک انرژی ری و همچنین وحید عبیری رئیس هیات مدیره به همراه اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران،روسا و کارکنان شرکت پالایش نفت تهران برگزار شد.

به گزارش “راهبرد انرژی“،در ابتدای این مراسم وحید عبیری رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تهران بیان داشت: پالایشگاه‌های ما باید تحولات جدید را بپذیرند و با توجه به منابع عظیم نفت و گاز، به سمت متنوع‌سازی سبد انرژی و فعال کردن زنجیره ارزش گام بردارند.این مهم در سند راهبردی پالایشگاه تهران دیده شده است و در ماه‌های اخیر سعی کردیم در پالایشگاه تهران متناسب با این هدف راهبردی، تصمیم‌هایی جدید اتخاذ کنیم که برنده شدن در مناقصه احداث نیروگاه 500 مگاواتی خورشیدی اخیر، یکی از این اقدام‌ها در این مسیر بوده است. نیروگاه اتمی بوشهر هزار مگاوات ظرفیت دارد، اما نیروگاه خورشیدی پالایشگاه نفت تهران 500 مگاوات ظرفیت دارد که نشان‌دهنده عظمت این نیروگاه است. وی مقدار سرمایه‌گذاری در این پروژه را 250 تا 300 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری می‌تواند تا حدودی وابستگی ما را به قیمت‌های جهانی نفت کمرنگ کند و از این نوسان‌ها تأثیر کمتری بگیریم. رئیس هیئت مدیره پالایشگاه تهران افزود: یکی دیگر از اقدام‌های توسعه‌ای ما که به همت کمیته سرمایه‌گذاری شرکت انجام شد، حضور در مزایده بورس برای خرید پتروشیمی شازند بود که با تغییر قیمت و فرمول جدید قیمت‌گذاری (مبنا قرار دادن نرخ تابلو که از اقدام‌های مثبت وزارت اقتصاد بود) توانستیم پتروشیمی شازند را به مجموعه پالایشگاه تهران اضافه کنیم و گام بزرگی برای پتروپالایشی شدن پالایشگاه تهران برداریم که حیات این پالایشگاه را در سال‌های آینده تضمین خواهد کرد. هم‌اکنون محصولاتی داریم که با ارزش افزوده کمتر به فروش می‌رسانیم و از همین امروز می‌توانیم بخشی از این محصولات را به پتروشیمی شازند عرضه و ایجاد ارزش افزوده کنیم.

حجت الاسلام باقری امام جمعه باقر شهر و کهریزک در این مراسم با اشاره به اقدام غرورآفرین سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز روز پیروزی ملت ایران و شادمانی ملت های مظلوم است. روزی که در تاریخ ملت ها خواهد ماند. روزی که خیلی از سرداران عزیز و رشید و شهید ما آرزوی دیدن این روز را داشتند. امروز روزی سنگین و سخت برای دشمنان اسلام و روزی بسیار امیدوارکننده برای ملت های مظلوم است. وی ادامه داد: به همه صنعتگران و عزیزانی که در حوزه صنعت پیشتاز و پیشگام هستند خدا قوت عرض میکنم. نیروهای مسلح ما در حوزه امنیت در حوزه رشادت و سرافرازی پیشگامند و شما عزیزان در سنگر پرافتخار صنعت پیشگام و پیشتاز هستید. در حقیقت شما رزمندگان خط مقدمه جنگ اقتصادی مخصوصا در حوزه صنعت نفت هستید. افتخار می کنیم و می بالیم به شما عزیزانی که در این حوزه سرافرازانه پیشتاز بوده و پیشگام هستید و حوزه های بزرگ صنعتی را فتح کردید. امام جمعه باقر شهر و کهریزک ضمن قدردانی از هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تهران، از خدمات شایسته آرمان فر در دوران تصدی سمت قدردانی و برای محسن ایران زاد مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران آرزوی موفقیت و پیروزی کرد و گفت: در حقیقت مجموعه ای به این عظمت متعلق به امام زمان(عج) است. ما امانت داریم. باید هر چقدر بتوانیم این مجموعه ها را گسترده و بروز کنیم تا روزی که آن را به دست صاحبش برسانیم.

در ادامه این مراسم حامد آرمان فر مدیرعامل پیشین شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به سختی کار در این شرکت اظهار داشت: شرکت پالایش نفت تهران به دلیل مجاورت با پایتخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.شرکت پالایشگاه تهران هفت روز هفته بدون لحظه ای توقف و یا تعطیلی با همت کارکنان ساعی خود تولید محصولات نفتی با کیفیت را سرلوحه امور خود قرار داد و به لطف خدا و تلاش دوستان اقدامات موثری نیز انجام شد. وی تصریح کرد: در بحث پروژه ها اقدامات بسیار مهمی صورت گرفت. پروژه های آب و ccr پروژه های ملی هستند. من آن ها را به عنوان پروژه هایی جهت انتفاع پالایشگاه نمیدانم. در کشوری که بحران آب یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولین آن است ما پروژه ای انجام دادیم که مصرف آب را 1.5درصد در تهران کاهش دهد. وی افزود: پالایشگاه تهران 15 درصد از انرژی و 50 درصد از سوخت هوایی کشور را تامین می کند. با توجه به مجاورت این مجموعه نفتی با فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد تولید سوخت هوایی با کیفیت برعهده شرکت پالایش نفت تهران قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم محسن ایران زاد مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ابراز امیدواری کرد که شرکت پالایش نفت تهران با همکاری کارکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف تعریف شده خود دست یابد. وی بیان داشت: توجه ویژه به سرمایه انسانی سرلوحه کارمان خواهد بود. پالایشگاه نفت تهران از نظر فناوری و توجه به سرمایه انسانی در سال‌های گذشته عقب ‌ماندگی‌هایی دارد. در اهدافی که ما تعریف کرده‌ایم، در بخش سرمایه‌ انسانی اقدام‌های مفیدی در دستور کار قرار داده شده است. وی ادامه داد: طراحی اولیه پالایشگاه تهران با ضریب پیچیدگی 5.06 بوده است که امیدواریم با تعریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، پیش از سال 1410 این عدد به 12.66 برسد که در کنار آن مسئولیت اجتماعی از جمله حفظ محیط زیست را نیز پیش خواهیم برد. ایران‌زاد با تأکید بر اهمیت پروژه‌های بهبود کیفیت محصولات پالایشگاه تهران و ارتقای محصولات به استانداردهای جهانی به‌منظور ارتقای شاخص‌های محیط زیستی افزود: حاکمیت شرکتی و توجه ویژه به قوانین تجارت را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و با تشکیل کارگروه‌های جدید امیدواریم در راهی که طی پنج سال آینده پیش‌رو داریم، به کمک محیط پیرامونی شهرستان ری، به اهداف خود دست یابیم. وی تأکید کرد: از همه دستگاه‌های حاکمیتی می‌خواهیم که به ما کمک کنند تا با تکمیل و اجرای پروژه‌های محیط زیستی، مهم ترین مسئولیت اجتماعی خود را به ثمر برسانیم و در کنار آن تکالیف قانونی و سایر مسئولیت های اجتماعی خود را نیز عملیاتی کنیم. وی با قدردانی از زحمات آرمان فر و اعتماد هیئت‌مدیره بیان داشت: امیدوارم در ماه‌های آینده با تلاش جهادی و همکاری گروهی کارکنان حرفه‌ای پالایشگاه تهران، شاهد افتتاح پروژه‌های بهبود کیفیت و نیز تحول مثبتی در همه حوزه ها و مسئولیت ‌های اجتماعی باشیم.

در ادامه این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری با تقدیر از زحمات مهندس آرمان فر در طول مدت تصدی مسئولیت مدیریت پالایشگاه، برای مهندس ایران زاد مدیرعامل جدید این مجموعه نیز در راستای تحقق اهداف شرکت پالایشگاه نفت تهران و صنعت نفت ایران آرزوی موفقیت نمود. وی گفت: باتوجه به شرایط امروز کشورمان در عرصه بین الملل به سبک و مدل جدیدی از مدیریت نیازمندیم. زیرا استراتژی کشورهای خارجی اعم از کشورهای دوست و دشمن نسبت به ایران درحال تغییر است. وی ادامه داد: امروز ما باید در جنگ اقتصادی و تولیدی به پیروزی دست یابیم. در همسان سازی و رسیدن به استانداردهای جهانی تلاش نماییم. در قبضه نمودن بازارهای دنیا میبایست پیروز شویم. امروز اکثر کشورهای دنیا بدنبال آن هستند که دریابند چه عنصری در منطقه خاورمیانه نقش آفرینی و تأثیرگذاری بیشتری دارد که قطعاً دشمنان نمی خواهند آن کشور ایران عزیز ما باشد. معاون استاندار تهران در ادامه گفت: موضوع مسئولیت های اجتماعی بسیار موضوع مهم و فراگیری است و فقط شامل مسائل مالی نمی شود. بلکه این موضوع در ابعاد دیگری نیز تعریف می شود. درخواست بنده این است که موضوع مسئولیت اجتماعی با تمامی ابعاد و اضلاع آن که یکی هم موضوع منابع مالی است، بصورت کانالیزه و برنامه ریزی شده و با اهداف مشخصی به آن توجه شود. ما با پراکندگی به نتیجه ای نخواهیم رسید و باید بسوی همصدایی و یکصدایی حرکت نماییم.
در خاتمه این مراسم ضمن قدردانی از 4 سال تلاش حامد آرمان فر، محسن ایران زاد به عنوان مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت تهران معرفی شد.

منبع: روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی