یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۱:۱۳

انتصاب پرریسک فخرایی در مدیرعاملی پتروشیمی دنا

مشخص نیست که مدیران پتروفرهنگ و هلدینگ انرژی سپهر به استناد چه کارنامه قابل قبولی از فخرایی در حوزه مدیریت پروژه، حاضر به قبول ریسک این انتخاب شده اند!؟

به گزارش “راهبرد انرژی“، شنیده های خبرنگار راهبرد انرژی حاکی از آنست که آقای محمود فخرایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی، به عنوان گزینه اصلی مدیرعاملی پتروشیمی دنا مطرح شده است. این در حالیست که نامبرده کارنامه قابل قبول و دفاعی در صنعت پتروشیمی کشور ندارد.

به عنوان نمونه سوء مدیریت فخرایی در گزارشی که هور نیوز در خرداد ماه امسال در خصوص خودسوزی دو کارگر بومی که نسبت به تبعض و اخراجشان معترض بودند، محرز بود که متاسفانه خوراک خبری رسانه های معاند نیز شد. در این حادثه، جذب نزدیک به 80 نفر از بستگان با مزایای بالاتر بدون رعایت ضوابط استخدامی و اخراج نیروهای بومی انگیزه اصلی چنین اقدامی شد. این دو کارگر با گرفتن حکم از اداره کار منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر توانستند به سر کار خود برگردند اما مدیرعامل پتروشیمی فارابی اعتنایی به این حکم نکرد و دو کارگر فوق اقدام به خودسوزی کرده و به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین صدای کارگران پتروشیمی فارابی که بارها خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و معیشتی از سوی مسوولان محلی و استانی خود هستند توسط مدیرعامل شنیده نشده و سیاست سکوت را در پیش گرفته اند.

شایان ذکر است که فخرایی از مدیران پروازی است که از مزایای حقوقی خوزستان بهره مند است ولی در رفاه پایتخت زندگی می کند و این رویه در بین سایر مدیران ارشد این شرکت نیز نمود دارد. در حالیکه عزم دولت سیزدهم ، مجمع نمایندگان و استاندار خوزستان بر برچیدن مدیران پروازی است.

سوال اینجاست، وقتی مدیرعامل فارابی نتوانسته است این شرکت را از حالت زیان انباشته و ورشکستگی به معنای واقعی خارج کند، چرا باید در یک پتروشیمی دیگر که یک پروژه در حال ساخت است، پست مدیرعاملی بگیرد.

و اگر واقعاً عملکر فخرایی در فارابی رضایتبخش بوده و مثمر ثمر بوده، و رپرتاژهای افزایش تولید و فروش و کسب جایزه برتر در بین شرکتهای شستا درست بوده باشد، چرا مدیران تاپیکو اقدامی در جهت حفظ وی در فارابی نمی کنند که از نعمت مدیریت ایشان به صورت مستمر بهره مهند گردند. باز مشخص نیست که مدیران پتروفرهنگ و هلدینگ انرژی سپهر به استناد چه کارنامه قابل قبولی از فخرایی در حوزه مدیریت پروژه، حاضر به قبول ریسک این انتخاب شده اند!؟

در مجموع با توجه به توضیحات فوق، ورود دستگاههای نظارتی به اینگونه انتصابها ضروری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی