به گزارش “راهبرد انرژی“، برای ما در صنعت، بهویژه در مجموعهای چون پالایش گاز هویزه خلیجفارس، سواد رسانهای یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی استراتژیک است. چرا که هر فعالیت صنعتی، هر تصمیم مدیریتی و هر گام توسعهای، در نهایت در عرصه رسانه معنا مییابد. آنجا که افکار عمومی، اعتماد و اعتبار برند سازمان را میسازد یا میسوزاند.
در جهان امروز که رسانهها دیگر تنها ابزار اطلاعرسانی نیستند، بلکه میدان تعامل، مشارکت و حتی قضاوتاند، روابطعمومی باید بیش از هر زمان دیگری مجهز به درک رسانهای و تفکر انتقادی باشد. روابطعمومی سوادمحور میداند چگونه میان «اطلاعرسانی» و «اقناع»، میان «حقیقت» و «بازنمایی»، و میان «پاسخگویی» و «اعتمادسازی» توازن برقرار کند.
سواد رسانهای، زیربنای تابآوری سازمانی است. این توانایی به ما میآموزد در برابر هجمه اخبار نادرست و روایتهای ناقص، با شفافیت و هوشمندی واکنش نشان دهیم؛ نه منفعلانه، بلکه فعال و خلاق. در چنین بستری، روابطعمومی میتواند به زبان واحد میان سازمان و جامعه بدل شود؛ زبانی روشن، صادق و انسانی.
امروز در روز جهانی روابطعمومی، باید یادمان باشد که روابطعمومی تنها هنر انتقال پیام نیست، بلکه هنر ساختن اعتماد است؛ و در این مسیر، سواد رسانهای همان قطبنمایی است که ما را از مسیر شایعه، تحریف و هیاهو، به سمت روشن حقیقت و گفتوگوی سازنده هدایت میکند.
پالایش گاز هویزه خلیجفارس بر این باور است که سرمایه واقعی هر سازمان، نه در تجهیزات و فناوری، بلکه در آگاهی و بلوغ رسانهای نیروهای آن نهفته است. آینده از آنِ سازمانهایی که بدانند چگونه با آگاهی، ارتباط بسازند و با اعتماد، بمانند.
به قلم مهدی عظیمی – سرپرست روابطعمومی شرکت پالایش گاز هویزه خلیجفارس
 
													 
  
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
								 
								