به گزارش “راهبرد انرژی“،بنابر آنچه گفته شد شرکت پتروشیمی نوری در چنین شرایط خاصی و جهت عبور کشور از بحران ناترازی انرژی، بخش اعظم تولید مجموعه خود را که ماهیت صادراتی داشته است در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی کشور با رعایت کنترل دقیق قیمت ها قرار داده است به نحوی که در این فرایند هیچگونه عدم النفعی متوجه سهامداران نمی گردد.
با نگاهی به گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال جاری شرکت پتروشیمی نوری می توان دریافت که تولید این شرکت با رشد 5 درصدی به مدت مشابه سال قبل از 2 میلیون و 489 هزار تن در شش ماهه اول سال 1403 به 2 میلیون 602 هزار تن در 6 ماهه اول سال 1404 رسیده و نسبت تولید به ظرفیت اسمی نیز از 109 درصد در شش ماهه نخست سال 1403 به 114 درصد در این شش ماهه ارتقاء یافته است.
علاوه بر این، با برنامه ریزی های هفتگی و پایش مستمر انجام شده در تمامی مراحل، از خوراک تحویلی تا تولید محصول، کنترل ظرفیت واحدهای فرایندی، حضور فعال در کمیته های فروش و مدیریت لجستیک، فروش شرکت نیز با رشدی چشمگیر معادل 9 درصد در مقدار فروش و 48 درصد در مبلغ درآمد، از 2 میلیون و 358 هزار تن (معادل 758،093 میلیارد ریال) به رکورد 2 میلیون و 561 هزار تن در شش ماهه نخست سال رسیده که معادل 1،122،012 میلیارد ریال می باشد.
گفتنی است شرکت پتروشیمی نوری با ثبت این رکوردها که از ابتدای راه اندازی تا کنون بی سابقه بوده است نشان داده که علیرغم تمامی چالش های موجود و تاثیر شرایط خاص کشور در جنگ 12 روزه توانسته روند رو به رشد خود را حفظ کرده و ارتقا بخشد که می توان آن را نتیجه ی تدابیر ویژه ی مدیریتی، انجام صحیح فرایندهای فروش و انعطاف پذیری در تغییر سبد محصولات ارائه شده به بازار دانست.
علاوه بر این، با برنامه ریزی های هفتگی و پایش مستمر انجام شده در تمامی مراحل، از خوراک تحویلی تا تولید محصول، کنترل ظرفیت واحدهای فرایندی، حضور فعال در کمیته های فروش و مدیریت لجستیک، فروش شرکت نیز با رشدی چشمگیر معادل 9 درصد در مقدار فروش و 48 درصد در مبلغ درآمد، از 2 میلیون و 358 هزار تن (معادل 758،093 میلیارد ریال) به رکورد 2 میلیون و 561 هزار تن در شش ماهه نخست سال رسیده که معادل 1،122،012 میلیارد ریال می باشد.
گفتنی است شرکت پتروشیمی نوری با ثبت این رکوردها که از ابتدای راه اندازی تا کنون بی سابقه بوده است نشان داده که علیرغم تمامی چالش های موجود و تاثیر شرایط خاص کشور در جنگ 12 روزه توانسته روند رو به رشد خود را حفظ کرده و ارتقا بخشد که می توان آن را نتیجه ی تدابیر ویژه ی مدیریتی، انجام صحیح فرایندهای فروش و انعطاف پذیری در تغییر سبد محصولات ارائه شده به بازار دانست.