شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ – Saturday 31 May 2025

ساعت: ۰۰:۰۰

علی صادقی در جمع مدیران روابط‌عمومی موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه:

بازتاب بموقع و درست دستاوردهای صندوق ذخیره فرهنگیان وظیفه ذاتی و سازمانی روابط‌ عمومی است

به گزارش “راهبرد انرژی“، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه فلسفه وجودی و بقای این موسسه وابسته به اعضای آن است، گفت: تکریم فرهنگیان، پاسخگویی مناسب و اطلاع‌رسانی دستاوردها و پاسخ به ابهامات آنان، جزو ماموریت‌های اصلی روابط‌عمومی‌های فعال در مجموعه موسسه است.

علی صادقی در همایش روابط‌عمومی‌های موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی با حضور مدیران روابط عمومی این مجموعه برگزار شد، افزود: قدردان زحمات تک تک همکاران روابط‌عمومی در موسسه و شرکت‌ها بوده و ارزش ویژه‌ای برای این حوزه قائل هستیم.

وی ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی به فعالان این حوزه در موسسه و شرکت‌ها، تصریح کرد: امروزه روابط عمومی‌ها تنها به ارسال پیام‌ها و اطلاع‌رسانی محدود نمی‌شوند بلکه به عنوان مشاوران استراتژیک و دیده‌بانان افکار عمومی، وظیفه‌ای خطیری بر عهده دارند.

مدیرعامل موسسه اظهار داشت: در دنیای امروز که سرعت تغییرات و تحولات بی‌سابقه است، افکار عمومی و مخاطبان ما نگاه‌شان به سمت روابط عمومی است که چگونه خود را با شرایط جدید وفق ‌دهند و چه محتوا و اخباری منتشر ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برندینگ سازمان به عنوان هویت و اعتبار در مجموعه، یکی از مؤلفه‌های اساسی در موفقیت و پایداری هر مجموعه است، گفت: روابط‌عمومی نقش مهمی در ترسیم تصویر سازمانی و برند جدید موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان دارد و در این مسیر لازم است اقدامات خوبی که در مجموعه موسسه انجام شده و اخیراً شتاب بیشتری گرفته است، به درستی و به موقع به سمع و نظر مخاطبان و به ویژه فرهنگیان عزیز برسد.

صادقی، موضوع هم‌افزایی در میان روابط‌عمومی‌های مجموعه موسسه در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به اعضا را بسیار مهم دانست و بیان داشت: همدلی و همگرایی در روابط‌عمومی‌های مجموعه موسسه موضوع بسیار مهمی است، بنابراین باید به عنوان یک کل واحد در اطلاع‌رسانی عمل کنیم و فعالیت‌های همدیگر را تقویت کنیم.

پاسخگویی درست، حق طبیعی اعضای موسسه است

مدیرعامل موسسه با اشاره به اهمیت تکریم فرهنگیان به عنوان ذینفعان و سهامداران اصلی این مجموعه، تصریح کرد: فلسفه وجودی و بقای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود اعضا وابسته است. بنابراین، تکریم و احترام به این سرمایه‌های انسانی، نه تنها یک وظیفه اخلاقی، بلکه یک ضرورت استراتژیک است.

وی افزود: هر کدام از اعضای موسسه اگر یک هزار تومان در موسسه سهم داشته باشد، حق طبیعی آنان است که از فعالیت‌های موسسه آگاه باشند و ما باید پاسخگو باشیم.

صادقی اظهار داشت: روابط‌عمومی هم باید دستاوردها، موفقیت‌ها و سودآوری را منعکس کند و هم پاسخ سوالات و ابهامات اعضا را به درستی ارائه کند زیرا انتقال درست و بموقع اطلاعات به مخاطبان از ایجاد هرگونه حاشیه و شایعه جلوگیری خواهد کرد.

درادامه این مراسم، عباس صیادی‌زاده معاون امور شرکت‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، با اشاره به اینکه فناوری و تحولات دیجیتال، سبک ارتباطات و مدیریت روابط‌عمومی را دگرگون کرده است، گفت: روابط عمومی هوشمند تنها یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای همه سازمان‌ها و نهادها است.

وی افزود: در دنیای امروز به واسطه تغییرات فناوری سبک ارتباطات تغییر کرده و متاسفانه شاهد افزایش انواع فیک‌نیوزها هستیم که می‌خواهند دستاوردهای سازمان‌های بزرگ و تیم چندهزار نفریرا زیر سوال ببرند، بنابراین باید یک روابط‌عمومی هوشمند و یکپارچه داشته باشیم که اخبار و اطلاعات را به درستی به دست مخاطبان برساند.
صیادی‌زاده تصریح کرد: روابط‌عمومی هوشمند، ترکیبی از تحلیل‌ داده‌ها، هوش مصنوعی، اتوماسیون و خلاقیت انسانی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند ارتباطی دقیق، شخصیت‌سازی شده و موثر با مخاطبان خود برقرار کند.

وی اظهار داشت: این نوع روابط بر پایه پیش‌بینی روندها، شناخت عمیق مخاطب و واکنش سریع به تحولات است به طوری که نباید اجازه بدهیم از خلاهایی که در فقدان واکنش ما ایجاد می‌شود سواستفاده کنند.
معاون امور شرکت‌های موسسه بیان کرد: روابط‌عمومی‌ها باید بر پیچیدگی‌های فناوری‌های جدید مسلط باشند به طوری که با الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، ترندهای خبری و انتظارات مخاطبان خود را تطابق بدهند. همچنین لازم است به تحلیل کلان داده‌ها بپردازند تا نسبت به مخاطبان خود شناخت بهتری داشته و محتوای مناسب تولید کنند.
وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی یکی دیگر از ابزارهای بسیار مهم برای مدیریت روابط‌عمومی است، گفت: این ابزار یک دستیار قدرتمند است که می‌تواند در تولید خودکار محتوا، تحلیل احساسات و … به شما کمک کند.
صیادی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راهکارهای تحقق روابط‌عمومی هوشمند اظهارد اشت: استفاده از پلتفرم‌های مدیریت محتوا و ابزارهای CRM جهت ارتباط با مشتریان، استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند سیستم‌های مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی، ربات‌های تحلیل محتوا و … فضای موثری برای عملکرد روابط‌عمومی‌ها ایجاد می‌کند.
وی افزود: روابط‌عمومی‌ها باید خود را برای مقابله با بحران‌ها آماده کنند و می‌توانند از طریق شبیه‌سازی سناریوهای مختلف آماده پاسخگویی به چالش‌های احتمالی باشند تا اقدامات و دستاوردهای شرکت‌ها دچار حاشیه نشود.
معاون امور شرکت‌های موسسه گفت: مخاطبان شما می‌خواند دیده و شنیده شوند بنابراین باید روی محتوای تعاملی تمرکز کنید که در این زمینه روایت‌سازی‌ها و واقعیت مجازی بسیار مفید خواهد بود.
وی تصریح کرد: روابط‌عمومی هوشمند، هنر پیش‌بینی، انعطاف‌پذیری و نوآوری است. بنابراین آینده از آن سازمان‌هایی است که باداده‌ها زندگی می‌کنند، با فناوری همگام می‌شوند و قلب خود را به روی مخاطبان می‌گشایند.
صیادی‌زاده در پایان گفت: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از وضعیت قبلی خود بسیار فاصله گرفته و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که می‌تواند ذهنیت افکار عمومی را نسبت به موسسه تغییر بدهد بنابراین روابط‌عمومی‌ها باید روی برندینگ جدید موسسه و شرکت‌ها کار کنند و دستاوردهای این مجموعه را منعکس کنند.
وی یادآور شد: شرکت‌ها در حال کسب بزرگترین دستاوردها هستند، پتروشیمی‌های جدید در حال تکمیل و بهره‌برداری هستند و سودآوری و تولید ثروت مناسبی در حال تولید است و لازم است این چهره جدید از موسسه به مخاطبان منعکس شود تا امیدآفرینی شود.
در این همایش همچنین یک کارگاه آموزشی با موضوع سواد رسانه‌ای به منظور افزایش دانش مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی