به گزارش “راهبرد انرژی“، این شرکت در فروردینماه، در مجموع ۳ هزار و ۴۹۰ تن محصول به بازار عرضه کرد که «اوره گرانول» با حجم ۲ هزار و ۸۰۰ تن، سهم اصلی را از آن خود داشت و «آمونیاک مایع» در جایگاه دوم قرار گرفت.
در ادامه این عرضهها، پتروشیمی کرمانشاه موفق شد ۲ هزار و ۶۰۰ تن از محصولات خود را به فروش برساند؛ معادل حدود ۷۵ درصد از کل عرضهها.
از نکات برجسته معاملات فروردینماه، استقبال کامل بازار از اوره گرانول بود. تمامی ۲ هزار تن تقاضای ثبتشده برای این محصول منجر به انجام معامله شد؛ موضوعی که نشان از موقعیت تثبیتشده این محصول در بازار و مزیت رقابتی شرکت دارد.
در حوزه مالی نیز، پتروشیمی کرمانشاه با ثبت درآمد ۵۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومانی، یکی از بهترین شروعهای سالهای اخیر خود را رقم زد.
«اوره گرانول» با سهم ۸۲ درصدی از درآمد معادل ۴۶ میلیارد تومان، نقش اصلی را در درآمدزایی شرکت ایفا کرد و جایگاه خود بهعنوان پیشران مالی شرکت را بار دیگر تثبیت کرد.
مقایسه عملکرد امسال با مدت مشابه سال گذشته، از رشد چشمگیر ۳۲۴ درصدی درآمد این شرکت حکایت دارد.
این در حالی است که در فروردینماه ۱۴۰۳، تنها محصول عرضهشده «اوره گرانول» بود و خبری از تنوع سبد عرضه وجود نداشت.
روند صعودی پتروشیمی کرمانشاه در ابتدای سال ۱۴۰۴، گویای این واقعیت است که بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای بورس کالا و حرکت بهسوی تنوعبخشی به محصولات، میتواند زمینهساز رشد پایدار درآمدی و توسعه بازارهای هدف برای این شرکت باشد.