دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۳ – Monday 24 February 2025

ساعت: ۰۰:۱۷

مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت:

اجرای طرح سپهتن تنها راه دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان است

مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان وجود سامانه سپهتن الزامی است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ طرح پیماش بر اساس مصوبه هیئت وزیران اجرایی شد و از آن زمان تاکنون تخصیص سوخت تنها براساس اسناد حمل انجام می‌شود و هیچ داده‌ای از سامانه سپهتن وجود ندارد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، ابوذر یوسفی (دوشنبه، یکم بهمن) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه سامانه سپهتن بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از سال ۹۸ ابلاغ شده است، اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است، گفت: سال ۱۳۹۳ طرح پیماش بر اساس مصوبه هیئت وزیران ایجاد و اجرایی شد و از آن زمان تاکنون تخصیص سوخت تنها براساس اسناد حمل انجام می‌شود و هیچ‌گونه داده‌ای از سامانه سپهتن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مصرف فرآورده در حوزه حمل‌ونقل اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد نفت‌گاز تولیدی کشور در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود و شاهد صدور اسناد حمل صوری در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری و قاچاق فرآورده هستیم.

مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان وجود سامانه سپهتن الزامی است، اظهار کرد: متأسفانه تاکنون این طرح اجرایی نشده است، همچنین در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز سازمان راهداری مکلف بوده تا ۵۰ درصد از ناوگان باری و بیش از ۱۰۰ درصد ناوگان مسافری را به سامانه سپهتن مجهز کند و داده‌ها را در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار دهد که تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

منبع: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی