به گزارش “راهبرد انرژی“، وحید برزگررئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین از جایگاه ویژه ای در امر تولید و ارزآوری در کشور برخوردار است و حفظ و توسعه این موقعیت متمایز، مستلزم بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود در امر مدیریت و تولید است.
وی با بیان این که برای پایداری چنین مأموریت و رسالت خطیری، وجود نهاد نظارتی پویا، امری ضروری است گفت: بازرسی به عنوان یکی از ارکان موثر در حفظ و استمرار ارزش آفرینی سازمانی، از جایگاه خاصی در فرآیند عالی شرکت ها برخوردار است.
برزگز افزود: برگزاری همایش های تخصصی به ویژه در حوزه های نظارتی و بازرسی از رویکردهای مهم در امر تعامل، همراستایی و وحدت رویه در صنایع پتروشیمی برخوردار است.
وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی با مرکزیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ( NPC) ضمن حفظ وظیفه رگولاتوری نقش محوری بازرسی را به عنوان بازوی مدیریتی در شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان ارج نهاده است. بدین منظور صنعت پتروشیمی نیازمند نهادی یکپارچه ساز و وحدت گرا به منظور هماهنگی کلیه سیاست گذاری، برنامه ریزی ها و اقدامات متعالی در امر بازرسی است.
برزگر تصریح کرد: هدف از همایش آتی، ایجاد همراستایی کلیه موارد فوق و تبادل نظر پیرامون سیاست ها، سیستم ها، رویه ها، رویکردها و برنامه های حال حاضر و آینده در امر بازرسی و پاسخگویی به شکایات است.
رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با عنایت به اهداف ذکر شده، استراتژی های محوری در همایش به شرح ذیل است:
1- تدوین سند راهبردی و استراتژی های هوشمندانه در حیطه بازرسی که محور اصلی آن، ایجاد سازو کاری بازدارنده و انسان مدارانه قبل از رخ داد مشکل/ حادثه در سازمان است.
2- استراتژی پاسخگویی به شکایات : با استفاده از روش های علمی، مدیریتی و با بهره گیری از ظرفیت های استاندارد ISO37001 و بالاتر با هدف تسهیل و ارائه راهکارهای نوین در شرکت ها .
3- استراتژی شفاف سازی و مسئولیت پذیری :
رکن اصلی در فرآیند سلامت سازمانی و اداری با بهره گیری از ظرفیت های مدیریتی، فرآیندی، سازمانی، منابع انسانی با رویکرد تعالی رویکردها :
1- ایجاد شورای هماهنگ کننده راهبردی در صنعت پتروشیمی از طریق تدوین و استقرار نظام نامه بازرسی صنعت پتروشیمی
2- تشکیل کارگروههای هماهنگی و تخصصی بر اساس حوزه های حرفه ای ( تولید، HSE، منابع انسانی، مالی و …) با رویکرد حل مسأله
3- تدوین برنامه جامع آموزش و توسعه مدیران شرکت ها و همکاران بازرسی در حیطه های مرتبط طبق استانداردها و سرفصل های مصوب
4- ایجاد اتاق فکر روسای بازرسی و پاسخگویی به شکایات با هدف تسهیل فرآیندها و تحقق زنجیزه ارزش در صنعت پتروشیمی
5- هوشمند سازی و استانداردسازی فرآیندهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات مطابق با چارچوب های فرهنگی، قانونی، بین المللی و ….