جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ – Friday 22 November 2024

ساعت: ۰۵:۳۳

مدیرتوسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ایران‌پلاست زمینه‌ساز ارتباط گسترده میان صنایع تکمیلی و مجتمع‌های پتروشیمی است

مدیرتوسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که می‌توانیم در نمایشگاه ایران‌پلاست از ارائه راهکارهای نوین برای توسعه صنعت پتروشیمی بهره‌مند شویم، گفت: صنایع پایین‌دستی چابک‌ هستند و می‌توانند در تکمیل زنجیره صنعت پتروشیمی، به تولید گریدهای جدید کمک کنند

به گزارش “راهبرد انرژی“، عباس غلامی، مدیرتوسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به اینکه این نمایشگاه، رویدادی در جهت پیشبرد اهداف اصلی حاکمیت و تکمیل زنجیره ارزش است، گفت: پتروشیمی‌های به دنبال تکمیل زنجیره ارزش هستند و ایران‌پلاست در مقایسه با سایر نمایشگاه‌های حوزه نفت، فراهم‌کننده بستری در جهت ارائه فرصت به شرکت‌ها و کارخانه‌های صنایع پایین دستی است که محصولات تولیدی را به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسانند.

وی افزود: برگزاری سالیانه این نمایشگاه نشان ازتجربه بازدهی مثبت آن در سال‌های پیشین است. به عبارت دقیق‌تر ایران‌‎پلاست فضایی را فراهم کرده که تولیدکنندگان پتروشیمی به طور مستقیم با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار می‌کنند و ماحصل آن مشارکت فعال بیان نیازها و حل مشکلات صنعت مورد نظر است.

غلامی ادامه داد: ایران‌پلاست همچنین فضایی تخصصی در جهت فرهنگ‌سازی برای قشردانشگاهی وعلمی را فراهم کرده است. زمانی که دانشجویان ببینند ما چه روندی را طی کردیم و به عنوان مثال پرهیز از خام فروشی به چه معناست، تاثیر قابل توجهی بر توسعه صنعت دارد و در مقابل ما می‌توانیم از راه‌کارهای ارائه شده دانشجویان بهره‌مند شویم.

غلامی در خصوص وجه تمایز این نمایشگاه نسبت به دوره قبلی گفت: طی صحبت‌هایی که از سوی صنایع تکمیلی مطرح شد، استقبال از نمایشگاه امسال به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران پلاست، هر سال دستاوردهای مهمی را به همراه دارد، افزود: به عنوان مثال مجتمع‌های پتروشیمی گریدهای جدیدی را که مورد نیاز صنایع پایین دستی است رونمایی می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از نیازسنجی‌ها از نمایشگاه ایران‌پلاست آغاز می‌شود و ماحصل این مهم رسیدن به محصول مورد نیاز صنایع تکمیلی است. زمانی که ارتباطات گسترده میان صنایع تکمیلی و مجتمع پتروشیمی شکل می‌گیرد، هر دو بخش نسبت به منافع یکدیگر به آگاهی می‌رسند.

منبع: نیپنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی