یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۱۶

گزارش تصویری دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی هلدینگ خلیج فارس

در نمایشگاه جانبی این اجلاس شرکت های توانمند دانش‌بنیان و فن‌آور به ارائه توانمندی های خود در زمینه طراحی، بومی سازی و ساخت قطعات، تجهیزات و کاتالیست های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی با تکیه بر اقدامات انجام شده پرداختند.

به گزارش “راهبرد انرژی“،دومین اجلاس مدیران دارایی های فیزیکی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در روزهای ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه به میزبانی شرکت پتروشیمی نوری در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.
در این اجلاس که با حضور شرکت های تابعه گروه و سایر شرکت های پتروشیمی کشور برگزار شد، آخرین دستاوردهای شرکت‌های تابعه در زمینه جاری سازی دستورالعمل استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی با هدف هم افزایی و اشتراک بهترین دستاوردهای هر شرکت در زمینه کسب حداکثر ارزش از دارایی های فیزیکی سازمان ها ارائه و به بحث گذاشته شد.
در این دوره از اجلاس شرکت‌های صنایع پتروشیمی، به ابتکار پتروشیمی نوری علاوه بر مدیران، سرپرستان و کارشناسان ادارات دارایی های فیزیکی و نگهداری و تعمیرات شرکت های تابعه، مدیران تعالی و نمایندگان برخی از سازمان های مشارکت کننده در ادوار مختلف جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با هدف ایجاد وحدت رویه در تحلیل اکوسیستم سازمان ها و تدوین نقشه تعالی غنی در این اجلاس حضور داشتند.
همچنین در نمایشگاه جانبی این اجلاس شرکت های توانمند دانش‌بنیان و فن‌آور به ارائه توانمندی های خود در زمینه طراحی، بومی سازی و ساخت قطعات، تجهیزات و کاتالیست های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی با تکیه بر اقدامات انجام شده پرداختند.
دکتر حمید رجایی مدیر توسعه محصول نوآوری و فناوری پتروشیمی نوری در خصوص اهمیت مدیریت دارایی فیزیکی اظهار داشت: پتروشیمی نوری همیشه به صورت ساختارمند و نظام مند مدیریت دارایی فیزیکی اش را در واحد تعمیرات و بازرسی فنی و خدمات فنی بر اساس RBI  کنترل کرده و ریسک ها را بررسی می کند. در دنیا الان اتاق کنترلی هم برای پایش این RBI‌و پایش سیستم نظام مند وجود دارد تا بتوانیم بهره وری و ارتقای کیفیت دارایی ها را داشته باشیم و به صورت بهتر بتوانیم تعمیرات و ارزیابی بکنیم. لذا شرکتهای بزرگ دنیا تا 10 درصد توانسته اند این حفاظت دارایی فیزیکی شان را بالا برده و 8 درصد بهره وری خودشان را بر مبنای تحول دیجیتال افزایش دهند و بر مبنای داده ها و رصد کنترل آنها، اقدام به موقع و موثر و از همه مهمتر اقدام بهینه ای داشته باشند. در نتیجه در این راستا می توانیم از مدیریت دانش استفاده کنیم و یکی از نکات مهم در دارایی فیزیکی که می توانیم داشته باشیم، چگونه دانش هایی را که در این مدت در عمر پلنت وجود دارد را نگهداری کرده و از آن استفاده نماییم.
صمدزاده رییس واحد تعمیرات پتروشیمی نوری در خصوص برگزاری دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی اعلام کرد: پتروشیمی نوری میزبان دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی در سطح هلدینگ و پتروشیمی های کشور است. نگهداری و تجهیز اولویت اصلی یک دپارتمان نگهداری و تعمیرات است. وقتی یک تعمیرات برنامه ریزی شده داشته باشیم می توانیم کارکنان و محل اسکانشان، تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز از قبل ببینیم و پیش بینی بکنیم که هزینه را پایین می آورد وگرنه در صورت Run to Failure، باید هزینه های بیشتری را بپردازیم.
دکتر سجاد کشاورزیان، سرپرست ساخت داخل و فناوریهای نوین پتروشیمی نوری در مورد ارائه خود در اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی تصریح کرد: تحول دیجیتال یعنی استفاده از فناوریهای تحول آفرین مانند هوش مصنوعی و بلاکچین که بتوان داده های بسیار زیادی را در مجتمع به درستی جمع آوری کنیم و داده های مشکل دار را کنار بگذاریم و اصطلاحا داده های خود را تمیز کنیم و بعد از این فرآیند، بتوانیم تحلیل داده ارائه نماییم تا در کاهش هزینه تعمیر و نگهداری به ما کمک کرده و عمر تجهیزات را افزایش داده،‌عملکرد سازمان را بهبود بخشیده و در هزینه انرژی صرفه جویی کنیم و عملا پیش بینی انجام دهیم که در آینده و در چه زمانی باید تعیمرات را انجام دهیم. اگر تعمیرات پیش بینی نشده داشته باشیم هزینه 1.8 برابر شده و در صورت Failure‌ هزینه 3 برابری تحمیل می کند. لذا مهم است که از این داد ها استفاده درست و تحلیل انجام شود تا یک سازمان در همه جهات تولید کاهش هزینه ها و کاهش ریسک داشته باشد.
طحان معاون واحد تعمیرات پتروشیمی نوری و دبیر برگزاری دومین همایش مدیریت دارایی فیزیکی گفت: در اولین و دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی تمامی متولیان مدیریت دارایی فیزیکی در گروه هلدینگ خلیج فارس حضور پیدا کرده اند و آخرین تجربیات و دستاوردها و چالشها را به اشتراک می گذارند که این اشتراک گذاری باعث هم افزایی دانشی و باعث اطلاع رسانی کاملتر از چالشها و بررسی آنها به صورت همگن می شود تا تمام شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس بتوانند به صورت به روزتر و هماهنگ تر از تجهیزاتشان نگهداری نمایند و در راستای اهداف استراتژیک شرکتها در مدار تولید قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی