جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ – Friday 22 November 2024

ساعت: ۱۷:۳۸

مدیریت ارزش در عرصه پتروشیمی

به گزارش “راهبرد انرژی“، صنعت پتروشیمی در کشور عزیزمان، مولد فرصت‌ها و ارزش‌های افزوده مالی، اعتباری، اجتماعی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای زیادی بوده که احصا و اشاره به آنها مجالی گسترده می‌طلبد. تبدیل مواد خام (‌نفت و گاز) به محصولات کاربردی و پرتقاضا در بازار، مصداق عینی ایجاد ارزش‌افزوده به سود منافع اقتصادی و صنعتی کشورمان است. فرآورده‌ها و کالاهایی که توسط واحدهای پایین‌دست صنعت پتروشیمی و در مراحل نهایی به مردم و مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، می‌تواند به مزیت رقابتی ما با دیگر کشورها و بازیگران فعال در این عرصه تبدیل شود.همان‌گونه که اشاره شد، مدیریت صنایع پتروشیمی برای کشور (‌علاوه بر ارزش ذاتی)، ارزش‌افزوده به‌دنبال خواهد داشت. در اینجا مفهوم «مدیریت ارزش» نمود و عینیت جدی‌تری پیدا می‌کند. احصای ظرفیت‌ها و توانایی افراد، منابع و شرکت‌ها و متعاقبا توسعه مهارت‌ها و ارتقای هم‌افزایی مجموعه‌های دخیل در صنعت پتروشیمی در‌مسیر ارتقای سطح بهره‌وری اقتصادی و عملیاتی کشور در این عرصه، یک الزام محسوب می‌شود.این همان«مدیریت ارزش» وبه‌عبارت بهتر،هدایت داشته‌ها وتامین بایسته‌ها در یک مدار خروجی‌محور است. «ابتکار عمل‌» ، شالوده و روح حاکم بر فرآیند مدیریت ارزش در صنعت پتروشیمی را تشکیل می‌دهد. بدون‌شک هر مجموعه یا سازمانی که بتواند از خلاقیت خود در مسیر اتصال سریع و عمیق‌تر اجزا و هدایت عملیاتی آنها به‌سوی نقطه مطلوب بهره گیرد، در این حوزه موفق‌تر است. توجه به مدیریت ارزش در عرصه پتروشیمی سبب می‌شود تا از نگاه منفعلانه و غیررقابتی در این عرصه فاصله گرفته و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. اگر مدیریت ارزش در صنعت پتروشیمی به‌خوبی تحقق یابد، نه فقط موفقیت نهایی را ایجاد، بلکه تضمین خواهد.

مصطفی متدین

منبع: روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی