شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ – Saturday 23 November 2024

ساعت: ۰۶:۰۷

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی تبریز برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی تبریز، با حضور سهامداران، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران پتروشیمی تبریز در محل مجتمع فرهنگی، رفاهی این شرکت برگزار گردید.

به گزارش “راهبرد انرژی“، در این جلسه که نمایندگان شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت گروه سرمایه‌گذاری امیر، شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، بانک رفاه کارگران، صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، به عنوان سهامداران عمده و اعضای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی تبریز حضور داشتند، آقای دکتر لطفی به ریاست مجمع عمومی انتخاب گردید. در ابتدای این جلسه، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز، گزارشی از عملکرد این مجتمع در سال ۱۴۰۲، در رابطه با حجم تولید، میزان فروش و تأمین خوراک ارائه نمود. دکتر سید نوراله میراشرفی اظهار داشت: با همدلی، همراهی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت، توانسته‌ایم رکورد تولید سه سال گذشته را بشکنیم و افزایش ۶ درصدی تولید محصولات قابل فروش را نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت نماییم. وی افزود: افزایش ۶ درصدی مقدار کل فروش و افزایش ۴۵ درصدی فروش صادراتی شرکت نسبت به سال گذشته از مهمترین دستاوردهای شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ است. در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز، به تشریح اهم فعالیت‌های تأمین مالی (ارزی و ریالی) جهت توسعه پروژه‌های این شرکت از جمله پروژه‌های HDPE و EB/SM پرداخت و در مورد چالش‌های اساسی شرکت در سال ۱۴۰۲ من جمله کاهش چشم‌گیر قیمت جهانی پلیمرها توضیحاتی را به سهامداران ارائه نمود. ایشان افزود: کاهش ۲۴ درصدی شاخص مصرف انرژی و نیز کاهش ۳۵ درصدی مصرف آب نسبت به استانداردها در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست، به عنوان یکی از راهبردهای عمده و استراتژیک شرکت از جمله مهمترین دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۲ بوده است. در مجمع عمومی صاحبان سهام پتروشیمی تبریز، به برخی از افتخارات عمده این شرکت در سال ۱۴۰۲ از جمله طراحی و تولید محصول جدید برش هیدروکربن‌های پنج کربنه و بالاتر، طراحی و تولید محصولات جدید ABS رنگی، کسب رتبه در بین صد شرکت برتر ایران، دریافت تندیس بلورین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، دریافت تندیس برتر جشنواره ملی حاتم و دریافت تندیس طلائی هفتمین اجلاس سراسری رضایت‌مندی مشتریان، اشاره شد.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی