یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۱:۱۲

گزارش تصویری مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۲ پتروشیمی نوری

صانعی گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به خوردگی سیستم بخار و ۵۹ روز تعمیرات اساسی توانستیم در زمینه تولید و فروش عملکرد موفقی داشتیم باشیم.

به گزارش “راهبرد انرژی“، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری با حضور 88 درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.
تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، در گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: سودآوری نوری در ۱۰ سال گذشته و سود هر هم در طی این دوره اشاره کرد که سود هزینه این شرکت به ارزش ۲هزار و ۴۵۳ تومانی رشدی بیش از ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته را رقم زده است.
به گفته صانعی راه اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام، راه اندازی واحد شیرین سازی هوی اند و تولید گازوئیل یورو ۶ و ادامه پروژه واحد زیرو فلرینگ ادامه پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی هرمز از جمله برنامه های شرکت است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: با بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان قرارداد داریم و از ظرفیت های نمایشگاها ‌حداکثر استفاده را در نظر و سعی بر افزایش سرمایه‌گذاری در دروازه‌های پژوهشی و توسعه داریم.
صانعی افزود: ما خود را در معرض ارزیابی های داخلی قرار دادیم و رتبه‌های خوبی را همچون؛ کسب رتبه دوم در جایزه بین المللی نوآوری در فرایند ICIS، دریافت عنوان ناشر برتر در دومین همایش ناشران برتر بازار سرمایه و غیره را کسب کردیم.
مدیرعامل پتروشیمی نوری ادامه داد: در خارج از ایران و معتبرترین رویدادهای ارزیابی جهانی همچون I.C.I.S شرکت کردیم و در سال گذشته موفق شدیم رتبه دوم را در این ارزیابی کسب کنیم.
صانعی گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به خوردگی سیستم بخار و ۵۹ روز تعمیرات اساسی توانستیم در زمینه تولید و فروش عملکرد موفقی داشتیم باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی نوری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ سود خالص شرکت ۲۲ همت و معادل آن ۵۴۴ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل جهش خوبی داشته است.۱۲ درصد ارز صنعت پتروشیمی توسط پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۲ به سامانه نیما تحویل داده شده است.
صانعی گفت: در سال ۱۴۰۲، برای هر سهم سود ۲۴۵۳ تومان کسب شده که نسبت به دوره سال قبل جهش ۹۰ درصدی داشته است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری تاکید کرد: از برنامه های مهم انجام شده در سال ۱۴۰۲ می توان به منطقی کردن قیمت خوراک، راه اندازی واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام، راه اندازی واحد شیرین سازی هوی اند و تولید گازوئیل یورو۶، ادامه پروژه واحد فلرینگ، خرید ۶۷ درصد پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی هرمز، خرید ۲۰ درصد پتروشیمی اروند اشاره کرد. خوراک ۹۳درصد بهای تمام‌شده شرکت را در بر می‌گیرد.
به گفته صانعی، از اهم برنامه های مهم سال ۱۴۰۳ می توان به راه اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام، راه اندازی واحد شیرین سازی هوی اند تولید گازوئیل یورو ۶، ادامه پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی هرمز، اتصال خط خوراک به پالایشگاه های پارس جنوبی در سایت ۲ پارس جنوبی اشاره کرد.
صانعی در مورد چشم‌انداز شرکت برای سود‌آوری در سال جاری و میزان مالکیت نوری از شرکت پتروشیمی اروند، هنگام و هرمز گفت: صد در صد مالکیت شرکت پتروشیمی هنگام متعلق به شرکت پتروشیمی نوری و ۶۷ درصد مالکیت شرکت پتروشیمی هرمز و همچنین ۲۰ درصد از شرکت پتروشیمی اروند متعلق به پتروشیمی نوری است و در خصوص پیش بینی سود ما برای سال ۱۴۰۳ حدود ۲۲ همت است که در سه ماهه نخست سال بیش از ۵،۶ همت محقق شده است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری درخصوص پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام کرد: اموال را توقیف کردیم، اما بعد از مدتی با توجه به همه کارهایی که انجام دادیم، رأی دادگاه به نفع شرکت بازرگانی پتروشیمی صادر شد. مجدداً درخواست تجدید نظر دادیم و منتظر رأی تجدید نظر دادگاه هستیم. همه اموال بازرگانی پتروشیمی به نفع پتروشیمی نوری توقیف شده و این پرونده‌ها مربوط به سال‌های ۹۴ و ۹۵ است.
همچنین معافیت مالیاتی شرکت از 10 سال به ۲۰ سال افزایش یافت. هم اکنون چهار پروژه از جمله دو پروژه در داخل هنگام و اروند داریم. برای پروژه شیرین‌سازی، پروژه هنگام و زیروفلرینگ حداقل ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه نیاز داریم.
مدیر عامل پتروشیمی نوری گفت: شرکت از ابتدای سال جاری به طور متوسط در ماه حدود ۱۲۰ هزار تن ریفورمیت تولید داشته و همچنین شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، محصولات هوی اند را با قیمت خوبی از ما خریداری می‌ کنند.

منبع: نفت ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی