یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۱۲:۲۶

رشد ۵ درصدی درآمدعملیاتی و رشد ۷ درصدی سود خالص شکبیر در صورتهای مالی تلفیقی

سود خالص تلفیقی هر سهم نیز 8858 ریال شد که در مقایسه با 8268 ریال مدت مشابه گذشته خود،‌ رشد 7 درصدی را ثبت نمود.
فاطمه رضائی خاجکی

به گزارش “راهبرد انرژی“، بر اساس اطلاعات و صورتهای مالی تلفیقی حسابرسی نشده پتروشیمی امیرکبیر در سال مالی منتهی به 29/12/1402 در سامانه کدال که در 30 خرداد 1403 منتشر شده، این شرکت با نماد شکبیر بالغ بر  بیست ونه هزار و 915 میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که بیست وهشت هزار و 465 میلیارد تومان بود، رشد 5 درصدی را نشان می دهد.

سود ناخالص تلفیقی شرکت نیز به رقم چهار هزار و 624 میلیارد تومان رسید که نسبت به سال مالی 1401 که چهارهزار و 256 میلیارد تومان بود، 9 درصد افزایش داشت.

همچنین سود عملیاتی تلفیقی به سه هزار و 133 میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به سال مالی قبل که سه هزار و 283 میلیارد تومان بود، 5 درصد کاهش نشان می دهد.

سود خالص تلفیقی شکبیر سه هزار و 189 میلیارد تومان شد که  نسبت به مدت مشابه قبل که دوهزار و 9765 میلیارد تومان بود 7درصد رشد داشت.

سود پایه تلفیقی هر سهم نیز به 8870 ریال رسید که نسبت به سال مالی گذشته که 8279 ریال بود، 7 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین سود خالص تلفیقی هر سهم نیز 8858 ریال شد که در مقایسه با 8268 ریال مدت مشابه گذشته خود،‌ رشد 7 درصدی را ثبت نمود.

مضافا سود ناخالص شرکت به چهار هزار و 654 میلیاد تومان بالغ شد که نسبت به مدت مشابه گذشته خود که چهار هزار و 190 میلیارد تومان بود افزایش 11 درصدی داشت.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان تولیدکننده متنوع‌ترین محصولات پلی‌اتیلنی ایران  از جمله انواع پلی‌اتیلن سبک، سنگین و سبک خطی در کنار محصولاتی همچون بوتادین، پروپیلن به شمار می رود.

یکی از مشکلاتی که در سال گذشته گریبانگیر تمامی صنایع به ویژه صنعت پتروشیمی بود، افزایش سقفهای مالیاتی در کنار حذف برخی معافیتهای مالیاتی بود که فشار مضاعفی بر سود خالص محقق شده شرکتها وارد کرده است. شکبیر همانند سایر واحدهای پتروشیمی به دلیلی نوسانات نرخهای جهانی و نرخهای تسعیر ارز با تغییرات حاشیه سود مواجه بوده است. اما موضوع قابل توجه در این شرکت، غلبه درآمد بر بهای تمام شده در سال 1402 نسبت به سال مالی قبل خود است که حاشیه سود را برای سهامدارانش حفظ کرده است. افزایش نرخ های فروش در کنار افزایش مقدار تولید در طی سال های اخیر موجب شده تا روند درآمدزایی و سوددهی شکبیر با وجود تغییرات شدید در نرخهای جهانی و همچنین قوانین حاکم بر این صنعت بتواند روند رو به رشد خود را حفظ کرده و سود مناسبی عاید سهامداران خود نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی