یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۱۰:۰۸

افزایش ۵ درصدی درآمد عملیاتی شکبیر در صورتهای مالی اصلی

این شرکت با نماد شکبیر درآمد عملیاتی بیست و نه هزار و 848 میلیارد تومانی را ثبت نمود که نسبت به سال مالی 1401 که بیست و هشت هزار و 400 میلیارد تومان بود، شاهد رشد 5 درصدی بود.
فاطمه رضائی خاجکی

به گزارش “راهبرد انرژی“، براساس گزارش اطلاعات و صورتهای مالی اصلی شرکت پتروشیمی امیرکبیر منتهی به 29/12/1402 که در 30 اردیبهشت ماه 1403 در سامانه کدال منتشر شده، این شرکت با نماد شکبیر درآمد عملیاتی بیست و نه هزار و 848 میلیارد تومانی را ثبت نمود که نسبت به سال مالی 1401 که بیست و هشت هزار و 400 میلیارد تومان بود، شاهد رشد 5 درصدی بود.

سودعملیاتی شکبیر رقم سه هزار و 196 میلیاد تومان بود که نسبت به سال مالی قبل که سه هزار و 347 میلیارد تومان بود کاهش 5 درصدی داشت.

همچنین سود خالص شرکت هم به سه هزار و 96 میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه خود که سه هزار و 183 میلیاد تومان بود به میزان 3 درصد افت داشت.

سود پایه هر سهم 8612 ریال شد که نبسبت به سال مالی گذشته 3 درصد کاهش داشته و سود خالص هر سهم نیز 8601 ریال شد که در مقایسه با سال مالی قبل کاهش 3 درصدی را ثبت نمود.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان تولیدکننده متنوع‌ترین محصولات پلی‌اتیلنی ایران  از جمله انواع پلی‌اتیلن سبک، سنگین و سبک خطی در کنار محصولاتی همچون بوتادین، پروپیلن به شمار می رود.

یکی از مشکلاتی که در سال گذشته گریبانگیر تمامی صنایع به ویژه صنعت پتروشیمی بود، افزایش سقفهای مالیاتی در کنار حذف برخی معافیتهای مالیاتی بود که فشار مضاعفی بر سود خالص محقق شده شرکتها وارد کرده است. شکبیر همانند سایر واحدهای پتروشیمی به دلیلی نوسانات نرخهای جهانی و نرخهای تسعیر ارز با تغییرات حاشیه سود مواجه بوده است. اما موضوع قابل توجه در این شرکت، غلبه درآمد بر بهای تمام شده در سال 1402 نسبت به سال مالی قبل خود است که حاشیه سود را برای سهامدارانش حفظ کرده است. افزایش نرخ های فروش در کنار افزایش مقدار تولید در طی سال های اخیر موجب شده تا روند درآمدزایی و سوددهی شکبیر با وجود تغییرات شدید در نرخهای جهانی و همچنین قوانین حاکم بر این صنعت بتواند روند رو به رشد خود را حفظ کرده و سود مناسبی عاید سهامداران خود نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی