یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۵:۰۲

مجمع عمومی سال مالی 1402 پتروشیمی خارک برگزار شد :

تقسیم سود ۶۱۰ تومانی به ازای هر سهم شخارک

مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی خارک ساعت 10 صبح 23 خرداد ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش با حضور ۸۶.۳۱ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی این شرکت برگزار شد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، عباس کریمی مدیرعامل پتروشیمی خارک در ارائه گزارش خود به هیات مدیره و سهامداران اظهار داشت: درآمد عملیاتی پتروشیمی خارک در سال مالی منتهی به 29/12/1402 بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان شد که نسبت به سال مالی قبل به میزان ۲۷ درصد رشد داشت.
کریمی قیمت خوراک، سوخت و یوتیلیتی ، فرسوده بودن تجهیزات و کاهش قیمت محصولات تولیدی این شرکت را از مهمترین چالشهای این شرکت برشمرد.
مدیرعامل پتروشیمی خارک از پروژه اتانول سنتزی به عنوان جایگزین پروژه متانول ۲ این شرکت نام برد که بر اساس نرخ بازگشت سرمایه 21 درصدی در میان زنجیره های ارزش متانول به عنوان اولویت اول انتخاب شد که هم اکنون درحال دریافت لایسنس از شرکت دالیان چین و موافقت اصولی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.
کریمی با اشاره به رشد تولید 5درصدی و رشد فروش 3درصدی در سال 1402 افزود: پتروشیمی خارک در سال 1402 توانست یک میلیون و 130 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند که به صورت 100 درصد صادر شده است. متانول در میان محصولات این شرکت به عنوان بیشترین محصول صادراتی بود که درآمد 6700 میلیارد تومانی را نصیب شرکت کرد. همچنین 52 درصد متانول خارک به صورت cfr‌ و 48 درصد به صورت fob‌به چین صادر شده است.
در پایان مجمع، هیات مدیره و سهامداران با تقسیم 610 تومان سود به ازای هر سهم موافقت کردند که به سهامداران دارای کد سجام و احراز هویت شده در  11 تیر و سهامداران فاقد کد سجام و عدم احراز هویت شده در 1 شهریور پرداخت خواهد شد.
در زمینه مسوولیت اجتماعی کمک ۲۰ میلیارد تومانی برای اتمام  مدرسه شهدای خارک  توسط هیات مدیره و سهامداران مورد تایید قرار گرفت .

همچنین روزنامه های اطلاعات و ایران به عنوان روزنامه انتشار آگهی مجمع سال آتی تعیین و موسسه حسابرسی هشیار بهمند هم به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی