یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۲۸

واحد HSE پتروپالایش سهروردی واحدی فعال درجهت ارزیابی و نظارت های زیست محیطی در پروژه های سهروردی صفاهان

مدیر واحد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی گفت: شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی به روش HCMS ، ایجاد سلویج(محل دپوی ضایعات) ویژه پروژه ها، پایش و ارزیابی زیست محیطی فصلی پیمانکاران زیر مجموعه، برگزاری مانور زیست محیطی نشت مواد شیمیایی و برگزاری دوره آموزشی LCA از جمله اقدامات این واحد در بخش زیست محیطی در یکسال گذشته بوده است.

به گزارش “راهبرد انرژی“، مدیر واحد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی گفت: شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی به روش HCMS ، ایجاد سلویج(محل دپوی ضایعات) ویژه پروژه ها، پایش و ارزیابی زیست محیطی فصلی پیمانکاران زیر مجموعه، برگزاری مانور زیست محیطی نشت مواد شیمیایی و برگزاری دوره آموزشی LCA از جمله اقدامات این واحد در بخش زیست محیطی در یکسال گذشته بوده است.

مهندس مجید جوکار، با اشاره به اینکه در طرح های پترو پالایش سهروردی اولویت اول توجه ویژه به معیارهای زیست محیطی است افزود: در ادامه اقدامات انجام شده، در طراحی واحد RFCC  تغییراتی به منظور منطبق سازی با الزامات سازمان محیط زیست انجام گرفت که نظارت بر این معیارها و حرکت در مسیر تعریف شده پروژه های پتروپالایش سهروردی تا پایان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در سال جاری با هدف تدوین برنامه ها و نظارت بر عملکرد بهینه زیست محیطی در پروژه¬ها تشکیل کارگروه و کمیته محیط زیست شرکت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر واحد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی اضافه کرد:

با برگزاری طرح جمعه های سبز، اجرای برنامه House keeping ، نظارت بر رعایت الزامات زیست محیطی در سایت، توسعه فضای سبز در محوطه شرکت، مدیریت مصرف منابع انرژی و بازدید های میدانی و اصلاح عدم انطباق های زیست محیطی مشاهده شده، در تلاش هستیم تا حساسیت کارکنان مجموعه سهروردی نسبت به مسایل زیست محیطی را بالا ببریم.

گفتنی است در برنامه House keeping اجرا شده در پروژه RHU حدود ۳۰ از کارکنان با در دست داشتن کیسه های زباله محل کار خود را از نخاله ها و آلودگی های زیست محیطی پاکسازی کردند.

منبع: روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی