یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۳:۰۶

بانک پاسارگاد دلارهای حاصل از فروش نفت را نمی دهد!

آیا بانک پاسارگاد بابک زنجانی دیگر می شود؟!

درحالي وزارت نفت خبر از افزايش ۵۰ درصدي صادرات نفت در سال گذشته مي دهد كه شاهد ظهور و بروز بابك زنجاني هاي جديد در معاملات نفتی هستيم.

به گزارش “راهبرد انرژی“، وزیر نفت طی نامه ای به معاونان، مدیران عامل چهار شرکت اصلی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، دستور ممنوعیت معامله با بانک پاسارگاد و شرکت های تابعه این بانک را صادر کرد.
درحالی وزارت نفت خبر از افزایش 50 درصدی صادرات نفت در سال گذشته می دهد که شاهد ظهور و بروز بابک زنجانی های جدید در معاملات نفتی هستیم.
هر از چندگاهی از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسد که پول نفت فروش رفته، به کشور بازنگشته است اما در این بین انگشت اتهام به سمت متولیان فروش نفت یعنی وزارت نفت و شرکت های متبوع آن اشاره می رود که این رانت عظیم را آگاه یا ناخودآگاه در اختیار افرادی همچون بابک زنجانی و بانک پاسارگاد قرار می دهد.
پس از تعطیلات نوروز و در فروردین ماه سال جاری از اولین مکاتباتی که از سوی جواد اوجی امضا شد، ممنوع المعامله کردن بانک پاسارگاد، شرکت ها و کارگزاران این بانک به دلیل استنکاف و عدم پایبندی به تعهدات خود تحت قراردادها و توافقات منعقده با وزارت نفت، در بازگرداندن وجوه حاصل از صادرات نفت کشور بوده است.

منبع: نفت ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی