یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۱:۰۰

یادداشت مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی

بی شک به تأسی از نامگذاری مدبرانه مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ می بایست روابط عمومی ها را در حرکت به سمت تولید خلاقانه، ایده های دانش بنیان و الگوهای اشتغال آفرین گام برداشت تا با جریان سازی بتوان جهاد تبیین را عملی نمود.

به گزارش “راهبرد انرژی“، محمد ده بیدیان، معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ضمن تبریک به صاحبان و فعالان عرصه علوم ارتباطات و روابط عمومی نوشت: بقا و حیات یک سازمان موفق و پویا منوط به داشتن روابط‌عمومی خلاق و کارآمد است. راهبری یک سازمان به سمت اهداف والا محقق نخواهد شد، مگر با داشتن حوزه‌های حمایتی درون‌سازمانی که از مهم‌ترین آنها، حوزه روابط‌عمومی است.

روزانه بسیاری از سازمان‌ها با وجود داشتن شاخص‌های موثر در نیل به اهداف تعیین‌شده به افول می‌رسند، چراکه از قدرت و حمایت حوزه روابط‌عمومی بی‌بهره هستند. اهمیت دادن به اطلاع‌رسانی، مجهزبودن به اطلاعات چندجانبه مرتبط درون و برون‌سازمانی نقش بسیار سازنده در بقا و پیمودن پله‌های ارتقای یک سازمان دارد. درواقع از آنجایی که روابط‌عمومی نقش ارتباطی سازمان و جامعه را عهده‌دار است، سازمانی موفق‌تر است که روابط‌عمومی در آن، این نقش را به خوبی ایفا کند.

درمقابل اهمیت بالای نقش روابط‌عمومی در یک سازمان، چالش‌هایی نیز می‌تواند این حوزه را تهدید کند. مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی انعکاس عملکرد سازمان مربوطه است و بیشتر ارزیابی سازمان‌ها براساس عملکرد روابط‌عمومی آن سازمان شناسایی می‌شود.

گاهی شاهد هستیم به دلیل نبود تفکر در طراحی تشکیلات و کمبود نیروی متخصص در این حوزه، مدیران روابط‌عمومی با بزرگ‌نمایی سازمان متبوع خود بی‌اعتمادی برای جامعه مخاطب ایجاد می‌کنند. معتقدم هیچ سازمانی نمی‌تواند با مخاطبان خود بدون بهره‌گیری از دانش و آگاهی و ابزارهای تخصصی روابط‌عمومی با جامعه ارتباط بهینه برقرار کند.

از دیگر معضلات پیش‌رو در روابط‌عمومی‌ها، جایگاه ضعیف سازمانی این حوزه است. درواقع با توجه به اینکه فعالیت روزانه روابط‌عمومی با اضطراب همراه است و بعضا امتیاز خاصی در پست سازمانی برای این حوزه دیده نمی‌شود، فعالیت، خلاقیت و پویایی حوزه روابط‌عمومی با خطر بی‌انگیزه شدن همراه می‌شود و این مساله مشکلاتی را در کارآمدی یک سازمان به‌دنبال خواهد داشت.

آنچه دراین مقال حائزاهمیت است، روابط‌عمومی باید با ایجاد راه‌های موثر در ارتباط با جامعه مخاطب، در شناسایی و ارتقای اهداف سازمانی، نقش راهبردی خود را به درستی ایفا کند.

محمد ده بیدیان

معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان

منبع: روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی