شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ – Saturday 21 September 2024

ساعت: ۲۳:۲۴

پیام مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه به مناسبت “روز ملی خلیج فارس”

مهندس باتمانی با ارسال پیامی ضمن تبریک “روز ملی خلیج فارس” یاد و خاطره شهیدانی راکه برای صیانت ازتمامیت ارضی کشور و مقابله با توطئه های دشمنان جان خویش را فداکردند گرامی داشت.

به گزارش “راهبرد انرژی“، متن پیام به شرح زیر است :

دهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه ازخودگذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.
در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است؛ تمدنی که بر شالوده فرهنگ هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین اسناد حقوقی در جهان باشد.
این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است، بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری شش هزار ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.
خلیج فارس گنجینه ای ارزشمند و حاوی نیمی از ذخایر نفت جهان ، با موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد است که سودجویان همواره برای تسلط بر این شاهراه اقتصادی منطقه ای و جهانی ، مشغول طرح توطئه های گوناگون بوده اند. اما حکایت افتخارآمیز رشادت های زنان ومردان با غیرت پارسی در مقابله با متجاوزان و دسیسه چینان و مرورحماسه های تاریخی این سرزمین کهن، بدخواهان و طماعان را به این باور می رساند که هر نیرنگی در خصوص خلیج فارس محکوم به شکست و نابودی است.
خلیج فارس مظهر صلح و دوستی، نماد غیرت ملی و تمامیت ارضی ایران عزیز و میراث گران‌بهای روزگار کهن است که برای همه ایرانیان وطن دوست در سراسر جهان، همبستگی و همدلی را به همراه دارد.
اینجانب، فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس را گرامی می‌دارم و ضمن تبریک آن به همه‌ی ایران‌دوستان وفاداران به ایران سربلند، با تأکید افتخارآمیز بر هویت تفکیک‌ناپذیر این پهنه‌ی آبی با نام و فرهنگ عمیق، اصیل و متمدن پارس، امیدوارم بزرگداشت این روز، گام بلند و ارزشمندی در راه تعمیق و تعالی پیوند ناگسستنی این آبراه تاریخی با مرز و بوم کهن ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون باشد.

محمدسجاد باتمانی
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی