یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۳۴

در نشست با استاندار بوشهر مطرح شد:

پتروشیمی سیراف انرژی ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی سیراف انرژی پیشرفت فیزیکی پروژه را 59 درصد اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در ماه‌های اخیر زمینه‌های تامین اعتبار ارزی پروژه هموارتر شده و در صورتی که مساعدت‌های ملی و استانی بانکها نیز محقق شود، روند پیشرفت پروژه تسریع خواهد شد و پتروشیمی سیراف تا دوسال آینده می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، حسن نزهت در نشست با استاندار بوشهر از روند رو به رشد تکمیل پتروشیمی سیراف انرژی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی سیراف انرژی در ۵۵ هکتار در شهرستان دیّر، با دارا بودن کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله یوتیلیتی و مخازن صادراتی یکی از پتروشیمی های مهم استان خواهد بود.
وی عنوان کرد: با راه اندازی این پروژه فرصت‌های شغلی قابل توجهی در جنوب استان به ویژه در شهرستان دیر ، برای جوانان و متخصصین استان ایجاد خواهد شد.
نزهت ادامه داد: امکان ایجاد واحدهای صنعتی پایین دست از جمله الفین و پروپیلن، حط انتقال برق اختصاصی، پست برق GIS، واحد تولید هوای فشرده و اکسیژن، واحد بخار، واحد آب شیرین کن، سیستم خنک کننده تصفیه فاضلاب، ایستگاه تقلیل فشار گاز و مخازن ذخیره محصول جهت صادرات و پایانه صادراتی وجود دارد.
علی یاری مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره هلدینگ انرژی سپهرنیز در این نشست با اشاره به وضعیت پتروشیمی‌های این هلدینگ در استان بوشهر اظهار داشت: علاوه بر پتروشیمی سبلان که از دو سال گذشته در حال تولید است، پتروشیمی های سیراف و دنا در استان بوشهر استقرار دارند که هر یک درصد پیشرفت پروژه قابل توجهی داشته‌اند.
وی از اقدامات مهم انجام شده برای پیشرفت پروژه پتروشیمی سیراف خبر داد و افزود: با تلاش مدیرعامل این پتروشیمی اقدامات مناسبی صورت گرفته است که اگر مجموعه مدیریت ارشد استان نیز مساعدت نمایند، تکمیل این پروژه تسریع و زمینه اشتغال بیش از هفتصد نفر فراهم می‌شود.
احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز در این نشست با بیان اهمیت صنایع پتروشیمی در توسعه کشور و استان بوشهر و اولویت مساله اشتغال و بکارگیری نیروهای بومی، نسبت به پیگیری موارد و مشکلات پیش روی هلدینگ انرژی سپهر و پتروشیمی سیراف انرژی، قول پیگیری و مساعدت لازم را داد.

منبع: روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی