یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۴۵

مدیر فروش کمپرسورهای مهندسی هوایار تصریح کرد: (بخش ۱)

هوایار در خدمات‌دهی به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی، سربلند بوده است

استفاده تمامی شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاهی از محصولات هوایار
اقامیری گفت: ما نه تنها در بحثِ کمپروسورِ سنتی‌فیوگال بلکه در بحث کمپرسورهای پیستونی Reciprocating Compressor هم الان پروژه‌ های زیادی داریم، در کمپروسورهای فرآیندی یعنی کمپروسورهای هیدروژن یا اتان که کارخانه هوایار تولید می‌کند، به خاطر قابلیت انفجار، کمپروسورهای بسیار خطرناکی است که در این زمینه هم توانستیم خیلی صرفه‌جویی اقتصادی بکنیم .

به گزارش “راهبرد انرژی“، سهیل آقامیری، مدیر فروش دپارتمان کمپرسورهای مهندسی شرکت هوایار  در خصوص فعالیت، تولیدات و خدمات این شرکت اظهار داشت: شرکت هوایار یک شرکت خصوصی است که در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. هوایار، کارش را با تولید کمپرسورهای اسکرو شروع کرد و بعد گسترش کار، در زمینه کمپرسور سانتریفیوژی کار کرد و تجهیزات جداسازی هوای فشرده را به پکیج محصولات مان اضافه کردیم که محصولاتی مثل نیتروژن و اکسیژن جزء محصولات هوایار بود.
آقامیری افزود: متعاقبا در بحث CNG و کمپرسورهای سی‌ان‌جی وارد شده و کار کردیم و جایگاههای سی‌ان‌‌جی در کشور را تامین و تجهیز کردیم. سپس به مرحله‌ تجهیزات جداسازی هوا از طریق روش ASU رسیدیم و پروژه‌ بزرگی در فازهای عسلویه را تامین و اجرا کرده و تحویل دادیم که الان همگی در مدار قرار دارند. در کنار این پکیج تجهیزات توربو اکسپندرها را به محصولاتمان اضافه نموده و بخشی از توربو اکسپندرها را در ایران تولید کردیم.
مدیر فروش دپارتمان کمپرسورهای مهندسی هوایار تصریح کرد: نگاه هوایار هیچ وقت صرفا به عنوان یک تامین‌کننده صرف نبوده، بلکه به دنبال این بوده که اگر قرار است تجهیزی در ایران کار می‌کند با نگاه ساخت داخل باشد و انتقال تکنولوژی اش را انجام بدهد. الان چندسالی می شود که نگاه به سمت ساخت داخل است ولی ما از زمانی که با اطلس کوپکو ، شریک شدیم شروع به تولید کمپرسورهای اطلس کوپکو در ایران به همراه انتقال تکنولوژی بر روی پکیج‌های Purification با شرکت ایتالیایی کردیم. در انتقال کامل تکنولوژی در پکیج‌های PSA هوا که محصولش نیتروژن یا اکسیژن است هم با یک شرکت اروپایی کار کردیم.
اقا میری گفت: الان این محصولاتی که نام بردم در داخل کارخونه‌ هوایار تولید می شود، و در بحث مهندسی و بحثه تولید، با توجه به نیازی که بازار ایران دارد کمپرسورهای سانتریفیوژ Integrally Geared را در ایران به صورت کامل تولید می‌کنیم، هرچند می توانیم به صورت کامل یا دمونتاژ وارد ایران کرده و دوباره مونتاژ نماییم، ولی هوایار نگاهش به اینصورت نبوده و برای اینکه بحث دانش فنی در مجموعه‌ هوایار رسوب بکند ما تا ظرفیت دو مگابات کمپرسورهای سانتریفیوژ Integrally Geared را در داخلِ کارخونه‌ خودمان تولید می‌کنیم که در صنایع‌ مختلف کشور دارد استفاده می شود.
مدیر فروش دپارتمان کمپرسورهای مهندسی هوایار ادامه داد: پکیج‌های بیمارستانی اکسیژن‌سازی داریم که در دروان کرونا 180 بیمارستان کشور، پکیج‌های پورتابله کانتینری هوایار را استفاده کردند و کارخانه ما در این دوران سه شیفت کار می کرد تا کشور بتواند از بحران کرونا عبور بکند.
آقا میری در خصوص اینکه چه شرکتهایی در حوزه پتروشیمی و پالایشگاهی از نحصولات هوایار استفاده کرده و می کنند، پاسخ داد: من باید فکر بکنم چه شرکت‌هایی استفاده نکرده اند چرا که تقریبا تمامی مجموعه‌های بزرگ کشور از هلدینگ خلیج فارس گرفته، شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاهی حداقل یکی از محصولات هوایار را دارند استفاده می‌کنند و مسوولیت ما در این صنعت و این حوزه کاری سنگین است و مشتریان این بخش حساسیت های کاری خودشان را دارند و باید تکنولوژی و کیفیت محصولات در حد و اندازه‌ این مجموعه ها باشد و تاکنون در خدمات‌دهی به این شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی، سربلند بوده ایم.
مدیر فروش دپارتمان کمپرسورهای مهندسی هوایار در خصوص میزان صرفه جویی محصولات تولید این شرکت در مقایسه با شرکتهیا مشابه خارجی اعلام کرد: مثلا در کمپروسورهای سانتریفیوژی، 30 درصد از شرکت‌های مطرح خارجی ارزان‌تر تحویل می‌دهیم و از طرفی زمانِ تحویل مان کوتاه‌تر شده و خدمات پس ‌از‌فروش و یا قطعات یدکی را خیلی سریع‌تر می‌توانیم تحویل بدهیم. الان اگر یک کمپروسور قطعات یدکی یکی از شرکت‌های خارجی بخواهد تامین شود، حداقل ۵ ماه طول می کشد ولی ما با توجه به اینکه خط تولیدمان دائما دارد شارژ می شود در عرض یک هفته ما قطعات را تحویل می‌دهیم. البته این صرفه‌جویی ارزی بر اساس میزان سفارشات تغییر می کند و تقریبا چیزی حدود ۲۰ میلیون یورو ما ‌صرفه‌جویی ارزی ایجاد می کنیم.
اقامیری گفت: ما نه تنها در بحثِ کمپروسورِ سنتی‌فیوگال بلکه در بحث کمپرسورهای پیستونی Reciprocating Compressor هم الان پروژه‌ های زیادی داریم، در کمپروسورهای فرآیندی یعنی کمپروسورهای هیدروژن یا اتان که کارخانه هوایار تولید می‌کند، به خاطر قابلیت انفجار، کمپروسورهای بسیار خطرناکی است که در این زمینه هم توانستیم خیلی صرفه‌جویی اقتصادی بکنیم .
مدیر فروش دپارتمان کمپرسورهای مهندسی هوایار در زمینه قوانین حمایت از ساخت داخل گفت: این قوانین تا حدودی کمک حال ما بوده ولی متاسفانه در جاهایی هم باز شرکت‌ها اصرار به این دارند که تجهیزات خارجی خریداری بکنند. در این موارد ما برای رعایت قوانین، فقط سعی می کنیم محصولات خودمان رو فقط آفر بدهیم، ولی خب خلا قانونی زیاد هست که شرکت‌ها بتوانند تجهیزات خارجی وارد بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی