یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۵:۰۸

قائم مقام مدیرعامل شرکت فراسکو :

بهره برداری از مخازن ۱۱۰ هزار متر مکعبی در فاز ۳ توسعه فراسکو عسلویه در آینده نزدیک

قائم مقام شرکت فراسکو عسلویه از ایجاد یوتیلیتی مستقل و سواپ فرآورده های نفتی در این شرکت خبر داد و گفت: بحرانهای موجود در منطقه که باعث افزایش هزینه های مخزن داری و نرخ بیمه شده است، تاثیری بر شرکت فراسکو نداشته است.

به گزارش “راهبرد انرژی“، محمد زین العابدینی قائم مقام شرکت فراسکو عسلویه در خصوص فعالیت شرکت متبوع خود اظهار داشت: شرکت فراسکو عسلویه ماهیت اصلی اش، ارائه خدمات ترمینالی و مخزن داری، در منطقه عسلویه است و هم اکنون 5 پورت اسکله‌ فعال و مخازن انبارش با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن دارد که در حال توسعه است و از این میزان، ما حدود 200‌هزار تن را به بهره ‌برداری رسانده ایم و به نوبت کل مخازن به بهره ‌برداری خواهد رسید.
قائم مقام شرکت فراسکو عسلویه افزود: کارویژه این شرکت شبیه شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه است منتها با این تفاوت که فراسکو اسکله‌ اختصاصی دارد و بزرگترین شرکت خصولتی یا خصوصی است که 5 پورت اسکله‌ اختصاصی همراه با مخازن دارد، مخازنی که هم مخازن سقف ثابت و هم سقف شناور برای میعانات گازی (کاندنسیت)، برای فرآوردهذ‌های پتروشیمیایی، فرآورده های نفتی همچون نفت کوره، نفتا، دارد که برای کلیه‌ فرآورده‌ ها استفاده می شود. در واقع سبد کاملی از مخازن را ما در شرکت فراسکو داریم.
زین العابدینی گفت: فراسکو مجوز بانکرینگ هم دارد و تا ساله 1398 حدود ۴۵۰ هزار تن بانکر کردیم و توانستیم مجوز جدیدمان را بگیریم که در سال ۱۴۰۳ فعالیت بانکرینگ فراسکو در منطقه ویژه عسلویه دوباره اجرا می شود.
قائم مقام شرکت فراسکو عسلویه با تاکید بر اینکه این شرکت از شرکتهای تابعه سرمایه گذاری اهداف است، تصریح کرد: تاکنون از طرف صندوق بازنشستگی نفت و گروه سرمایه گذاری اهداف، مبالغی برای طرحهای توسعه مخازن تزریق می شد و با توجه به بهره برداری 200 هزار تن از این مخازن، شرکت فراسکو به سمت درآمدزایی رفته است که تا پایان سال 1402 بالغ بر 300 میلیارد تومان خواهد بود و در سال 1403 نظر به بهره برداری از مخازن دیگر، این رقم نیز طبیعتا افزایش خواهد یافت.
زین العابدینی با اشاره به بهره برداری یکی از طرحهای مخازن فراسکو عسلویه با ظرفیت 110 هزار متر مکعب در 22 بهمن امسال افزود: در پایان خرداد سال 1403 هم حدود ۱۲۰ هزار مترمکعب مخزن دیگر به ظرفیت بهره‌ برداری ما اضافه می شود و به ترتیب سایر مخازن وارد مدار بهره برداری خواهد شد. در واقع در فاز 3(طرح جامع توسعه بندر و ترمینال) سالانه حدود یک میلیون و 100 هزار مترمکعب ظرفیت ترمینال در بخش خشکی (18 میلیون تن ظرفیت بندری) است که ۷۰۰ هزار متر مکعب تا پایان سال ۱۴۰۳ در مدار قرار خواهد گرفت و هم اکنون مخازن با ظرفیت 200 هزار متر مکعب در حال فعالیت است.
قائم مقام شرکت فراسکو عسلویه از ایجاد یوتیلیتی مستقل و سواپ فرآورده های نفتی در این شرکت خبر داد و گفت: بحرانهای موجود در منطقه که باعث افزایش هزینه های مخزن داری و نرخ بیمه شده است، تاثیری بر شرکت فراسکو نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی