جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ – Friday 22 November 2024

ساعت: ۱۲:۱۴

شست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و فرصت‌های صادراتی به برزیل

پتروشیمی غدیر در ادامه روند متنوع‌سازی سبد محصولات، پس از عرضه چندین ساله و موفق پی وی سی S65 خود در بازارهای داخلی و صادراتی، با رسیدن به توان فنی تولید انبوه و مستمر تولید گرید های S67، S70 و پزشکی S70، پس از پاس کردن تمامی شاخص های کیفیت و اخذ تاییدیه های لازم از ارگانهای ذیصلاح، برای اولین بار در هفته جاری به عرضه گرید S70 بر روی تابلو بورس کالا خواهد پرداخت.

به گزارش “راهبرد انرژی“، در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل فرصت‌های صادراتی تاپیکو به برزیل بررسی شد.

در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل، فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادرات شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو به برزیل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، در راستای راهبرد جدید شرکت تاپیکو مبنی بر محور قرار دادن صادرات، با توجه به بازار بزرگ کشورهای آمریکای لاتین به‌ویژه برزیل برای محصولات پتروشیمی، روغن موتور، قیر و لاستیک، روز چهارشنبه در نشست وبیناری دکتر بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو و معاونان این شرکت با حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی در برزیل، نیازمندی‌های بازار این کشور و امکان‌سنجی صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های هلدینگ به این کشور آمریکای لاتین مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته سفیر ایران در برزیل، با توجه به رشد بخش کشاورزی این کشور و پروژه‌های بزرگ زیرساختی، تقاضا برای محصولات پتروشیمی، قیر، روغن موتور و لاستیک در این کشور رو به افزایش است و با توجه به تولید این محصولات در شرکت‌های تابعه تاپیکو، فرصت صادراتی مناسبی در این زمینه وجود دارد.

دکتر افقهی نیز در این نشست با اشاره به واردات حدود ۸ میلیارد دلاری ایران از برزیل، بر ضرورت فروش صادراتی به این کشور و صرف ارز صادرات برای تامین کالاهای مورد نیاز کشور بخصوص کالاهای اساسی، تأکید کرد.

مدیرعامل تاپیکو عنوان کرد که با توجه به قیمت بالاتر محصولات پتروشیمی، قیر و لاستیک در برزیل نسبت به بازارهای آسیایی و هزینه مبادله ارزی پایین‌تر با کشورهای آمریکای لاتین، تاپیکو قصد خط‌شکنی در حضور در بازار برزیل را دارد.
وی افزود: با افزایش صادرات کالا به برزیل و تامین ارز موردنیاز واردات از منطقه آمریکای لاتین، بخشی از نیاز ارزی کشور تامین خواهد شد.

در این نشست چند ساعته وبیناری همچنین تصمیماتی برای بازاریابی محصولات تولیدی شرکت‌های تاپیکو و حضور فعال این شرکت‌ها در بازار برزیل اتخاذ شد.

 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی غدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی