یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۱۸:۱۱

بوعلی و آغاز به تولید پارازایلین پس از هفت سال

پتروشيمي بوعلي سينا در آذر ماه 5392 میلیارد تومان درآمد گزارش کرده است که تقریباً مشابه ماه گذشته بوده و 28 درصد بالاتر از میانگین ماههای گذشته است.

به گزارش “راهبرد انرژی“، شرکت در این ماه تعمیر اساسی جزیی در واحدهایی داشته که با موفقیت به اتمام رسیده و تولید و فروش طبق برنامۀ پیش بینی شده ادامه خواهد یافت.

مجموع تولیدات شرکت در این ماه ۴۷ درصد کمتر از آبان ماه بوده و در مقایسه با میانگین ماههای گذشته ۵۵ درصد کاهش نشان می دهد. مقدار فروش این ماه اما ۹ درصد بیش از آبان و ۲۰ درصد بیش از میانگین ماههای گذشته است. بوعلی در این ماه، خبر از آغاز بهره برداری واحد پارازایلین داده است که از آتش سوزی سال ۹۵ از مدار خارج شده بود. ظرفیت تولید این واحد سالانه ۴۰۰ هزار تن است و در آذر ماه ۱۱ هزار تن تولید صورت گرفته که یک سوم ظرفیت اسمی است.

در آذر ماه نرخ فروش ریفرمیت ۲ درصد بالاتر از آبان بوده اما نرخ برش سنگین ۱۱ درصد کمتر و نرخ رافینیت ۱ درصد کمتر از آبان گزارش شده است.

مجموع درآمد ۹ ماهۀ بوعلی به ۳۹ همت رسیده که ۷ درصد بالاتر از ۹ ماهۀ سال گذشته است. طی این مدت، شرکت به لحاظ مقداری ۱۲ درصد کاهش تولید و ۱۳ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است.

آخرین قیمت سهم ۵۸۱۴ تومان بوده و در یک ماه اخیر ۳ درصد رشد داشته است.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشيمي بوعلي سينا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی