جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ – Friday 22 November 2024

ساعت: ۱۹:۳۱

مدیرعامل نفت پاسارگاد:

با فروش تک محصولی محکوم به شکست هستیم/ نفت پاسارگاد به دنبال تکمیل سبد محصولات جدید است

مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: با فروش تک محصولی در شرایط بازار شدید رقابتی محکوم به شکست هستیم.

به گزارش “راهبرد انرژی“، دکتر مسعود اسفندیار روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه سال جاری در نشست سند برنامه تحول نفت پاسارگاد افزود: این شرکت با توجه به ظرفیتهای موجود و چشم انداز اقتصادی به دنبال تکمیل سبد محصولات جدید است.
وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه تولید قیر در کشور گفت: ظرفیت تولید وکیوم باتوم ایران ۱۲ میلیون تن در سال است که حدود ۶ میلیون تن به تولید نفت کوره و بیش از ۶ میلیون به تولید قیر اختصاص دارد که از این میان، ۴ میلیون مصرف صادراتی و ۲ میلیون تن مصرف داخلی دارد.
اسفندیار افزود: با توجه به مجوز‌هایی که برای شرکت‌های گوناگون تولید قیر با ظرفیت ۵۲ میلیون تن صادر شده است، حدود ۹۰ شرکت برای دریافت این ۶ میلیون تن وکیوم باتوم رقابت می‌کنند و در چنین شرایطی و ایجاد شرایط رقابت سنگین شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مثل نفت پاسارگاد و نفت جی برای تامین ماده اولیه با مشکلاتی مواجه هستند تا بتوانند محصولات خود را تولید کنند.
دکتر اسفندیار با اشاره به کاهش سهم بازار در سالهای اخیر گفت: در گذشته بیش از ۶۰ درصد از سهم بازار متعلق به نفت پاسارگاد و نفت جی بوده که امروز این رقم کاهش یافته است.
وی افزود: در چنین شرایطی سند تحول می‌تواند چشم اندازی به شرکت‌ها بدهد و بتوانیم بر پایه این سند برنامه ریزی و تصمیم گیری انجام دهیم.
مدیر عامل نفت پاسارگاد افزود: اولویت اساسی در نفت پاسارگاد را رسیدگی و پیگیری کارها و پروژه‌های نیمه تمام گذاشتیم و موفق شدیم طی ۸ ماه پروژه مخازن نیمه کاره و متوقف شده آبادان را به اتمام برسانیم.
وی افزود: در بندرعباس نیز سایت جدیدی در اختیار شرکت قرار گرفت که دسترسی جدیدی به اسکله فراهم کرده است.وی ادامه داد: پس از اتمام این پروژه ها حالا در نقطه‌ای هستیم که بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده انجام دهیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز در این نشست گفت: سند تحول دورنمای روشنی از پیشرفت و موفقیت شرکتها در چشم انداز کاری است.
عبدالله اسدزاده افزود: سند تحول در ابعاد مختلف تدوین شده و در واقع بستری برای پیشبرد اهداف کلان شرکت‌هاست.وی بیان کرد: اجرای این سند در بخش‌های مختلف شرکتها؛ در واقع سبب ایجاد یک نظم استراتژیک می‌شود.
در ادامه این نشست شماری از معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت نفت پاسارگاد در خصوص ابعاد مختلف سند تحول به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه، ۶ مجتمع تولیدی و ۲ پایانه صادراتی دارد.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی