یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۶:۰۷

پیام مدیرعامل نفت پاسارگاد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

مسعود اسفنديار ، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد، با انتشار پیامی هفته دفاع مقدس را تبریک و تهنیت گفت

به گزارش “راهبرد انرژی“،پیام دکتر مسعود اسفندیار مدیرعامل این شرکت به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقس به این شرح است:

سی و یکم شهریور 59 در حالی که تنها چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته بود رژیم اشغالگر بعث با حمایت سردمداران غربی، جنگ نا برابری را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

آنگونه در اسناد مستند و روایت شاهدان عینی حاضر در آن دوران عنوان شده رکود‌ اقتصاد‌ی ، کمبود‌ شد‌ید‌ د‌رآمد‌ ارزی و از همه مهمتر هجمه های کشورهای مختلف غربی فضای سیاسی کشور را به‌شد‌ت تحت تاثیر قرار داده بود و ضدانقلاب با همراهی استعمارگران درصدد تضعیف نظام اسلامی برآمده بودند. اما با وجود این شرایط سخت و طاقت فرسا جبهه مقاومت با روحیه ای مضاعف و با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تا پای جان در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک مقدس میهن به دست متجاوزان بیفتد.

دفاع مقدس سرشار از کلید واژه های پر معنایی است که همواره به گواه بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان حوزه های مختلف نقشه راه توسعه کشور در ادوار مختلف بوده است.

امروز پس از گذشت چهل و سه سال از جنگ تحمیلی هنوز خاکریزهای دفاع در پهنه های مختلف کشور خودنمایی می‌کند و به تعبیر ادبیات جنگ، تاکتیک دفاع رو در رو به جبهه اقتصادی و جنگ نرم تغییر آرایش داده است.

تولید، اشتغال پایدار و سرمایه گذاری سه کلید واژه اصلی گفتمان اقتصادی در شرایط کنونی کشور است که کارگران و کارآفرینان عرصه جهاد اقتصادی به عنوان پیشتازان این جبهه، نقش بسزایی بر عهده دارند.

اگر نگاهی گذرا به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب داشته باشیم در می یابیم که معظم له به ویژه در چند سال اخیر، به مقوله اساسی تولید، اشتغال و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه ویژه ای داشته اند و همواره در فرمایشاتشان در دیدار با اقشار مختلف مردم و کارگزاران نظام اسلامی بر
تولید بومی و پرهیز از خام فروشی تاکید فرموده اند. به هرحال یکی از واقعیت های کنونی در عرصه اقتصاد بین الملل، تقابل اقتصادی است که در این بین بسیاری سلطه گران غربی با فشار و تحمیل شرایط سخت تحریمی به دنبال کاهش قدرت اقتصادی و در نتیجه تضعیف بنیه داخلی کشور عزیزمان هستند اما سنگرهای دفاع اقتصادی و خاکریزهای اشتغال با توان کارگران و سربازان جبهه اقتصادی همچنان پابرجاست.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی