یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۵۴

آغاز تعمیرات اساسی در شرکت پالایش نفت تهران

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران از آغاز فرایند تعمیرات اساسی در این شرکت از تاریخ 9 اردیبهشت ماه سال جاری به مدت 40 روز کاری خبر داد.

به گزارش “راهبرد انرژی“، محمد علی هاشمی با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس جنوبی، هیدروژن جنوبی، گوگرد سازی 2، آب ترش 2 و آمین یک از 9 اردیبهشت ماه آغاز شده و برای مدت 40 روز کاری برنامه¬ریزی شده است. وی افزود کلیه پرسنل و ادارات درگیر در تعمیرات اساسی تلاش می¬کنند تا انجام تعمیرات اساسی زودتر از برنامه خاتمه یابد.
وی افزود: داربست بندی کامل واحدها، باز کردن سقف کوره H-801 و آماده سازی کوره برای تعویض تیوب کامل ناحیه تابشی کوره که در مسیر بحرانی تعمیرات اساسی قرار دارد، کنده کاری اطراف برج 2V-1603 و بررسی مشکلات احتمالی در خصوص نصب برج جدید همراه با پیش بینی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای جابجایی برج، تعویض ظرف V-806 ، تعویض بویلر 2B-901، تغییر طراحی مخزن 2TK-1501، تهیه تیوب نمونه از کوره های H-430 و H-433، تعویض نازل 14 اینچ برج V-439، استفاده از کارشناسان مجرب برای جذب کیفی پرسنل روزمزد مورد نیاز، پیگیری اقلام و لوازم یدکی مورد نیاز و اجرای دستورکارهای ضروری برای در سرویس نگهداشتن واحد سولفورزدایی از نفت گاز (GHDS) در مدت زمان تعویض ظرف 2V-1603 را می توان از مهم ترین اقدامات برنامه ریزی شده برای اجرای با کیفیت تعمیرات اساسی در مدت زمان تعیین شده برشمرد.
علی هاشمی فلسفه اجرای تعمیرات اساسی را ارتقای سطح پایداری تولید، کاهش ریسک های عملیاتی و جلوگیری از توقفات ناخواسته واحدها توصیف کرد و بیان داشت: در این تعمیرات اساسی حدود 1150 نفر نیروی روزمزد تعمیرات اساسی جذب می شوند که برای آنها حدود 30 روز کاری در نظر گرفته شده است. حجم فعالیت ها در این تعمیرات اساسی با احتساب نیروهای رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانی شرکت که در فرایند تعمیرات اساسی مشارکت می نمایند در حدود 50 هزار نفر روز برآورد شده است.
رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران با تاکید برضرورت بکارگیری نیروهای با کیفیت، توانمند و با آمادگی جسمی و روحی بالا جهت اجرای تعمیرات اساسی ایمن تصریح کرد: بطور قطع جذب نیروهای مجرب، متخصص و ماهر یکی از اصول کلیدی جهت انجام تعمیرات اساسی با کیفیت محسوب می شود. در این ارتباط تمهیداتی نظیر تهیه بانک اطلاعاتی از نیروهای مجرب، ارتقای شرایط حقوقی پرسنل، پیگیری آزمایش های گواهی سلامت جسمی، گواهینامه های آموزشی و انجام مصاحبه اتخاذ شده اند و جذب پرسنل با کیفیت و مجرب در اولویت ادارات مرتبط قرار گرفته است.
وی در خاتمه گفت: فرایند تعمیرات اساسی مانند هر فرایند دیگری نیازمند بهبود مستمر است. در این فرایند شناخت هر چه بیشتر و عمیقپ تر مشکلات در کنار راه کارها و منابع مورد نیاز در سایه حمایت مدیران ارشد با تخصیص منابع مورد نیاز و نظارت بر اجرای اقدامات طرح ریزی شده، توسعه و بهبود این فرایند کلیدی و مهم را تضمین می نماید. در این بین مشکلات جذب برخی از تخصص های کلیدی، کمبود تسهیلات رفاهی و خوابگاهی به ویژه برای پرسنل روزمزد شهرستانی و ضعف در رویکردهای موثر برای همسوسازی منافع پرسنل روزمزد با کاهش زمان تعمیرات اساسی نمونه هایی از زمینه های قابل بهبود در فرایند تعمیرات اساسی این پالایشگاه به شمار می روند.

 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی